Siedem sposobów budowania pozytywnej reputacji restauracji

2011-05-15, 14:17:11

Klienci zawsze są podejrzliwi, kiedy chodzi o przesadną reklamę i mogą się dużo dowiedzieć o twoim biznesie zanim się u ciebie zjawią.

Słyszałeś zapewne o najnowszych słówkach ‘przejrzystość’ i ‘uczciwość’ – uczyń z nich swoje marketingowe zalety, kiedy będziesz dzielił się informacjami o swoim kierownictwie, personelu i codziennej działalności. Klienci postrzegają ‘prawdziwy biznes’ restauracyjny jak coś niewyczerpanie fascynującego, przekaż im więc fakty, aby mogli się nimi rozkoszować – natomiast cały ten szum i nadmiar reklam zostaw swoim konkurentom.

W jaki sposób zbudować reputację prawdziwego, autentycznego biznesu:

• Oferuj klientom uczciwe menu: czy ‘wyrób domowy’ został naprawdę przygotowany w czyimś domu? Jak świeży jest ‘świeży’ produkt, czy można zaufać terminom ‘naturalny’, ‘lokalny’ o ‘produkowany codziennie’? Istnieje bardzo wiele sposobów skonstruowania atrakcyjnego menu bez mijania się z prawdą.

• Aktualizuj zakładkę „O nas” na swojej stronie internetowej: upewnij się, że umieszczono w niej rzeczywiste nazwiska właścicieli i kierowników, plus informacje o tym jak biznes się rozwijał – prześledzenie ubiegłych etapów rozwoju firmy może być bardzo interesujące. Tak wiele z tych zakładek pełnych jest rozdmuchanej reklamy i nieistotnych informacji – nie podaje się żadnych nazwisk, zastanawiamy się więc czy ta firma nie jest prowadzona przez roboty!##

• Na swojej stronie internetowej przedstawiaj ludzi z krwi i kości: wszyscy odnosimy się do ‘ludzi takich jak my’, a nie olśniewających modeli, czy ludzi z perfekcyjnymi CV (z opalenizną). Uważaj z promocją słynnych szefów kuchni – inni pracownicy również wykonują fantastyczną robotę.
Bądź ostrożny przy korzystaniu ze zdjęć komercyjnych – znane biblioteki zdjęciowe są przydatne, ale czasami można przedobrzyć z perfekcją. Wykorzystywanie porządnych fotografii cyfrowych jest obecnie umiejętnością w zakresie zarządzania, tak jak edytowanie tekstów czy opanowanie technik wyszukiwania – jesteś z tym na bieżąco?

• Prezentuj filmy video z codziennego życia: nie są to produkcje wysoko budżetowe, ale szybkie zerknięcia na codzienne czynności, np. zapoznanie z nowym personelem, film o wyrobie firmowego makaronu, pracownicy parzący kawę przy pracy.

• Pokaż klientom niektóre swoje błędy: wszyscy je robimy – wybrane i zamówione przez ciebie wino, którego nikt nie kupuje, najnowsza kuchenna klęska, urządzenie, którego nie można było zamontować, bo mieściło się w drzwiach itd. Obecnie możemy odnosić się do ciebie! Facebook, Twitter lub Blog może być wspaniałym sposobem na dzielenie się codzienną krzątaniną hotelarskiego życia.

• Aktywnie wspieraj opinie klientów: niezależnie od tego czy są one na Facebooku, kartach na opinie, czy na specjalnej stronie internetowej, większość komentarzy jest pozytywna, więc byłbyś zadowolony gdyby te negatywne trafiały bezpośrednio do ciebie. Większość biznesów wkłada zbyt wiele wysiłku w pozyskiwanie opinii klientów – a jak to wygląda u ciebie?

• Pokazuj, że jesteś dumny ze swojego regionu: miejsca godne zwiedzenia, popularne parki, miejsca zabaw dla dzieci, najświeższe imprezy i wydarzenia – podziel się informacjami o nich przedstawiając ich lokalizację na mapce, upewnij się czy twój personel wie gdzie klienci mogą znaleźć najbliższy bankomat, środek lokomocji i parking.

Profitable Hospitality



www.hotelinfo24.pl