Nowoczesne hotele korzystają z tabletów kontrolujących podstawowe usługi

2013-02-10, 06:23:48

Istotną rolę w dostarczaniu gościom perfekcyjnego hotelowego doświadczenia odgrywać zaczyna w dzisiejszych czasach tablet, dublujący rolę poczciwego pilota i przejmujący funkcje takie, jak np. ustawianie nastrojowego oświetlenia w pokoju, muzycznego tła wpływającego na dobre samopoczucie, wspomagającego regenerację sił po długiej i męczącej podróży samolotowej.

Jednakże hotele i nowe technologie nie zawsze są dobrymi sprzymierzeńcami hotelowych gości. Takiego zdania jest na przykład brytyjski przedsiębiorca Simon Woodroffe, którego najsłynniejsze przedsięwzięcia, to Yo Sushi, a obecnie Yotel.

Woodroffe powiedział: "Wykorzystuję najnowsze rozwiązania technologiczne  tylko wtedy, gdy jest to najlepszy sposób wykonania konkretnego zadania - jeśli chcę włączyć światło, używam przełącznika – bo każdy wie, jak to działa, ale jeśli chcę ustawić nastrojowe oświetlenie, to sądzę, że powinienem skorzystać z urządzenia, które zrobi to za mnie,  ale i tak najpierw spróbowałbym użyć przełącznika Moim zdaniem nie powinno się (przy projektowaniu hotelu) posuwać zbyt daleko i należałoby poczekać, aż ludzie dowiedzą się, jak korzystać z nowych urządzeń, zanim je zainstalujemy lub po prostu rozwiązać konkretny problem przy pomocy jakiejś prostej alternatywy. Przebywałem już w pomieszczeniach hotelowych, w których nie mogłem wyłączyć światła, kiedy chciałem się położyć spać, ponieważ było to tak skomplikowane. Dlatego też właśnie uważam, że należy wykorzystywać technologie sprawdzone w innych dziedzinach, zanim przeniesie się je do obszaru hotelowego". ##

W przypadku hoteli, tą sprawdzoną technologią jest interfejs dotykowy, który stał się wszechobecnym boomem w smartfonach i tabletach, a jest to technologia, która w gwałtowny sposób wpływa na nowy poziom integracji technologicznej w pokojach hotelowych i na nowe poziomy dostosowania technologii do obsługi gości hotelowych.

Obecnie, wiele ekskluzywnych hoteli, w tym Plaza w Nowym Jorku wprowadziło u siebie iPady i opracowały własne interfejsy dla tych urządzeń, które dają gościom pełną kontrolę nad każdym elementem pobytu w hotelu, od zamówienia kolacji, po skorzystanie z usług konsjerża.


www.hotelinfo24.pl