W Hotels zajęły pierwsze miejsce w trzeciej edycji Indeksu Cyfrowego IQ: Hoteli typowanych przez grupę ekspercką L2 Think Tank z Nowego Jorku. Raport porównuje cyfrowe kompetencje 57 marek hotelowych w skali ponad 675 danych punktowych, w czterech dziedzinach: strony internetowej, cyfrowego marketingu, mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych.
Grupa L2 wytypowała 10 czołowych marek hotelowych, według następującej kolejności:
1. W Hotels 2. InterContinental 2. Westin 4. Four Seasons 4. The Luxury Collection 6. Sheraton 7. St. Regis 8. Hilton 9. Fairmont 10. The Ritz-Carlton
Inne główne tematy raportu obejmują między innymi następujące ustalenia: ##
- Przedsiębiorstwa skupiające większe ilości hotelowych marek nadal wyprzedzają niezależnych hotelarzy na platformach cyfrowych.
- Marki hotelowe z siedzibą w Ameryce Północnej oferują znacznie wyższy poziom IQ niż ich cyfrowe odpowiedniki w innych częściach świata. Największe różnice regionalne zdarzały się w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce, gdzie cyfrowe IQ osiągało odpowiednio 20 i 18 punktów
- Zaangażowanie na Facebooku jest na wysokim poziomie, we wszystkich 57 markach obecnych na platformie, a 93% marek utrzymuje zarówno globalne, jak i obiektowe profile w tym medium. Aplikacje mobilne Pinterest i Instagram zyskały znacząco, a stopień uczestnictwa hotelowych marek wynosi odpowiednio 96% i 82%. W Google+ zarejestrowanych jest dwie trzecie obecnych na platformie marek. - 81% procent hotelowych marek w tegorocznym indeksie, posiada strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych – co stanowi wzrost o 15 %, rok do roku
|