Procedury operacyjne: Jak recepcja powinna postępować z rzeczami zagubionymi i znalezionymi?

2011-06-11, 13:50:14

Określenie „Zgubione i Znalezione” odnosi się do rzeczy przypadkowo pozostawionych lub utraconych przez gościa w hotelu. Wszystkie rzeczy znalezione w hotelowych pokojach, punktach gastronomicznych, pomieszczeniach pierwszej linii i zaplecza przekazywane są do Działu Housekeepingu natychmiast po ich znalezieniu.

Cała procedura może być opisana z dwóch różnych punktów widzenia. Pierwsza z punktu widzenia recepcji, druga z punktu widzenia housekeepingu. Dzisiaj zajmiemy się procedurą dotycząca rzeczy znalezionych z punktu widzenia hotelowej recepcji. Mamy nadzieję, że ta instrukcja pomoże wam w zrozumieniu konieczności prawidłowego zapakowania, przechowywania i przekazywania gościom rzeczy przypadkowo przez nich pozostawionych w hotelu.##

• Rzeczy znalezione w miejscach ogólnie dostępnych w hotelu i w lokalach gastronomicznych muszą być natychmiast przekazane Zastępcy Kierownika Recepcji.

• Zastępca Kierownika Recepcji zidentyfikuje i potwierdzi fakt znalezienia rzeczy wspólnie z osobą, która ją znalazła.

• Następnie zbada zagubioną rzecz i postara się ustalić dane kontaktowe jej właściciela, np. numer telefonu komórkowego, adres mailowy spisany z wizytówki, itd.

• Znalazca wypełnia formularz Rzeczy Znalezionych, a jego kopię przekazuje odpowiedniemu personelowi

• Jeżeli dostępny jest numer kontaktowy, Zastępca Kierownika Recepcji powinien natychmiast zadzwonić do gościa i zapytać go, czy zostawił coś w hotelu. Jednocześnie właściciel powinien zostać poproszony o potwierdzenie charakterystyki zagubionej rzeczy, a następnie powinien sprecyzować formę dostarczenia zagubionej rzeczy.

• Jeżeli rzecz jest bardzo cenna to powinna być bezpiecznie przechowywana. Jeżeli są to: paszporty, prawa jazdy, dokumenty identyfikacyjne, karty kredytowe, karty bankomatowe, gotówka, dokumenty prawne, bilety lotnicze, czeki, zegarki, portfele, portmonetki, złoto lub diamentowa biżuteria, pierścionki, kamienie szlachetne, laptopy itd. to Zastępca Kierownika powinien przechowywać je w sejfie znajdującym się w recepcji. Wszystkie inne rzeczy powinny być przekazane do Biura Housekeepingu.

• Zastępca Kierownika Recepcji powinien wypełnić Arkusz Rzeczy Znalezionych dla celów rejestrowych.

• Personel recepcji powinien umieszczać szczegóły w logu Zastępcy Kierownika dla celów zarządzania informacją.

• Zastępca Kierownika Recepcji powinien codziennie sprawdzać rzeczy odnalezione, czy mają swoje odzwierciedlenie w dokumentacji.

Źródło: opracowano na podstawie bloga Hospitality School



www.hotelinfo24.pl