Doprowadz do powtarzalności i normalizacji zadań w hotelowym housekeepingu

2011-07-13, 23:35:15

Pytanie: Mój obiekt, będący własnością korporacji, gości wiele grup w tygodniu, ale przygotowanie tych pokoi dla weekendowych gości jest bardzo stresujące. Każda minuta, jaką goście spędzają w moim lobby w oczekiwaniu na pokój trwa o minutę za długo. W jaki sposób mogę doprowadzić do tego, aby mój zespół housekeepingu był bardziej efektywny w transformacji pokoju z kategorii wolny brudny, do kategorii wolny czysty?

Odpowiedź: Oto kilka sposobów na poprawę tego problemu związanego z przygotowaniem pokoi dla nowych gości.

• Upewnij się, czy masz opracowaną Standardową Procedurę Operacyjną (SOP). Gwarantuje ona to, że każdy z pracowników wie, czego się od niego wymaga przy sprzątaniu pokoi gościnnych. SOP musi objaśniać różnice pomiędzy sprzątaniem brudnego zajętego pokoju, a brudnego wolnego pokoju. Zapewni to sprawniejsze postępowanie przy przygotowaniu wolnego czystego pokoju, wymagając od pracownika tylko niewielu dodatkowych czynności.

• Przygotuj opracowaną w kilku obcych językach instrukcję dla swoich pracowników housekeepingu. Określać ona będzie szczegółowo zadania do wykonania, tak więc codzienne hotelowe wydarzenia nie powinny ich rozpraszać.##

• Sporządź graficzny plan pokoju z lokalizacją wszystkich niewielkich urządzeń i udogodnień. Pozwoli to personelowi na szybką identyfikację brakujących rzeczy lub tych, które wymagają wyczyszczenia bądź uprzątnięcia. Upewnij się czy serwisy do parzenia kawy, suszarki do włosów, żelazka i deski do prasowania, aparaty radiowe z budzikami, kuchenki mikrofalowe i lodówki, zlokalizowane są w tych samych zidentyfikowanych miejscach w każdym hotelowym pokoju.

Logiczna lokalizacja sprzętów w pokojach nie tylko pomaga pracownikom w sprawdzaniu, czy pokoje są w nie wyposażone, ale stanowi to także ułatwienie dla stałych gości, którzy czują się jak w domu wiedząc gdzie tych urządzeń codziennego użytku powinni szukać. Rozważ możliwość wprowadzenia takiej samej koncepcji do urządzeń łazienkowych i ręczników

• Staraj się opracować instrukcję z punktu widzenia gościa. Usiądź na łóżku i spójrz na sufit. Sprawdź czy nie ma żadnych plam lub przecieków. Włącz i wyłącz telewizor przy pomocy pilota. Czy baterie wymagają wymiany? Czy telewizor pracuje prawidłowo? Czy radio jest włączone do sieci? Czy sprawne są wszystkie punkty oświetleniowe? Wejdź do łazienki. Czy wanna jest czysta, pozbawiona włosów i osadów? Czy czyste są posadzki i lustra? Czy sprawne są suszarki do włosów i filtry? Czy odkurzenia wymaga łazienkowa wentylacja?

Stworzenie przedmiotowej instrukcji nie tylko pomaga w poprawie jakości czynności związanych ze sprzątaniem, ale także będzie pomocne w uzyskiwaniu przez twój personel większej efektywności pracy.

Geoff Feingold 



www.hotelinfo24.pl