Jak stworzyć atrakcyjną zawartość strony w internecie via media społecznościowe: Facebook – Część 2 z 4

2011-07-28, 17:56:12

W drugiej z czterech części niniejszego artykułu przyjrzymy się jak stworzyć atrakcyjną zawartość strony w społecznościowym gigancie – Facebooku.

W przeciągu kilku ostatnich lat obserwowaliśmy jak portal internetowy Facebook wyrósł z nieznanego bytu do pozycji masowej dominacji w przestrzeni społecznościowej. Mimo to, że nie zawsze zajmuje miejsce numer jeden wśród mediów społecznościowych w każdym kraju na świecie, to strona ta może pochwalić się liczbą ponad 500 milionów czynnych użytkowników i czasem przebywania ponad 700 miliardami minut na miesiąc na stronie.

Jeżeli twoi klienci korzystają z Facebooka, to nie ma wątpliwości, że wykorzystują go do prowadzenia rozmów na temat swoich planów turystycznych i twojej marki. W ostatnim wywiadzie udzielonym portalowi EyeforTravel, Lonneke Verbiezen, Dyrektor ds. Mediów Społecznościowych w KLM, powiedział: „Dla nas ważne jest znajdowanie się tam, gdzie przebywają nasi klienci. Zauważyliśmy, że ludzie zaczęli już mówić o KLM na forach mediów społecznościowych takich jak Facebook. To nie jest kwestia tego czy powinniśmy być obecni na Facebooku, a raczej wyszukania sposobu, w jaki sposób zaznaczymy tam swoją obecność.”##

Teraz, kiedy większość marek tworzy i zarządza markowymi korporacyjnymi stronami na Facebooku, otwartą pozostaje kwestia tego, w jaki sposób zarządzać taką stroną i jaka zawartość przyciąga zainteresowanie użytkowników. Wszak strona na Facebooku, która ma niewielu fanów lub która nie jest regularnie aktualizowana, może przynosić gorsze efekty, niż brak takiej strony w ogóle.

Czas i środki
Inwestowanie w Facebooku wymaga czasu i środków. Verbiezen powiedział: „W KLM stworzyliśmy Centrum Mediów Społecznościowych, które jest multi-dyscyplinarnym zespołem składającym się z 10 osób zapewniającym serwis i opiekującym się naszymi kontami na Facebooku i Twitterze w dniach roboczych (również z możliwością przedłużenia pracy w weekendy). Zespół odpowiada na pytania i stara się spełniać prośby i życzenia użytkowników, zapewniając zaangażowanie i zainteresowanie klientów na Facebooku i Twitterze. Mamy również dyrektora mediów społecznościowych wyznaczającego strategię i kierującego kampaniami na Facebooku.”

Jaka zawartość jest efektywna?

Starając się zdefiniować rodzaj zawartości, która najlepiej sprawdza się na Facebooku wiele marek w dalszym ciągu wykorzystuje platformę do eksperymentowania i sprawdzania, w jaki sposób reagują ich klienci. KLM próbował wielu różnych pomysłów obejmujących filmy video, ankiety i rzeczywiste podarunki. Odkryto, że prosząc swoich fanów o opinię na temat produktów i usług KLM nie tylko zwiększa zainteresowanie, ale dostarcza również cennych wyobrażeń klientów na temat firmy.

EyeforTravel odkrył również, że stworzenie strony docelowej dla przyszłych jej fanów pomaga w dostarczaniu ukierunkowanych komunikatów prowadzących do dalszego zaangażowania się klientów. Szczegóły odnoszące się do tego, jak to zrobić znajdują się na stronie konstrukcyjnej Facebooka.

Wykorzystywanie zawartości dającej użytkownikom powód do zostania zwolennikami strony nie tylko pomaga we wzroście liczby jej fanów ale podtrzymuje stałe i systematyczne korzystanie ze strony przez użytkowników portalu.

Najlepsze porady dla odniesienia sukcesu
Istnieje bardzo duża ilość porad w zakresie sposobu odniesienia sukcesu na Facebooku (a jak definiujemy sukces to z kolei całkiem inna sprawa). Jedna pożyteczna porada, z którą zetknął się ostatnio EyeforTravel brzmi – Nie stresuj się tym, kiedy film video, link lub inny wpis nie powoduje spodziewanego poziomu interakcji. Spróbuj po prostu czegoś innego. Eksperymentowanie nie przynosi żadnej szkody.

Najważniejsze rady KLM to:
• Zawsze bądź autentyczny i szczery w tym co robisz na stronie Facebooka. Nie obawiaj się zakomunikować swoim zwolennikom, że wciąż jeszcze eksperymentujesz i spytaj ich, co lubią, a czego nie
• Zaprezentuj przejrzyste wskazówki na swojej stronie Facebooka, tak by ludzie wiedzieli, czego mogą oczekiwać i wiedzie co jest (a co nie) akceptowalne. Nigdy jednak nie staraj się cenzorować krytycznych uwag.
• Bądź na bieżąco z technicznymi nowinkami Facebooka pojawiającymi się na forum konstruktorów.

Gina Baillie



www.hotelinfo24.pl