Hotelarze i inne branże usługowe dbają o klientów z Obwodu Kaliningradzkiego

2013-04-04, 17:48:12

Branża usługowa i handlowa, w tym branża hotelarska czerpią istotne profity z rozwijającego się małego ruchu granicznego pomiędzy Polską a Obwodem Kaliningradzkim w Rosji. Podejmowany jest szereg działań, których celem jest przyciągnięcie rosyjskiego klienta – informuje Polska Agencja Prasowa

Przygraniczne sklepy, kantory, ale i fryzjerzy, stolarze, mechanicy samochodowi, niektóre restauracje, hotele i pensjonaty wprowadzają udogodnienia przyjazne wobec klientów zza granicy. I tak, przykładowo jeden ze sklepów spożywczych w Braniewie zainicjował usługę specjalistycznego pakowania mięsa, specjalnie przygotowywanego do przewozu przez granicę, zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarno-higienicznymi.

Ponieważ goście z Rosji lubią być obsługiwani w ojczystym języku, coraz więcej hotelarzy i osób pracujących przy obsłudze turystycznej w województwie warmińsko-mazurskim (od pracowników barów i recepcji po przewodników turystycznych) stara się obsługiwać ich właśnie w tym języku, w związku z czym duże wzięcie mają kursy nauki języka rosyjskiego. ##

A liczba rosyjskich turystów odwiedzających Polskę systematycznie rośnie. W tym roku rekordowy pod względem liczby gości z Rosji był okres w okolicach Dnia Kobiet, który w Rosji jest dniem wolnym od pracy. Każdego dnia granice przekraczało wówczas 3,5 tysiąca osób.


Źródło: PAP – 01.04.2013



www.hotelinfo24.pl