Sport – pomysł na promocję turystyki

2013-04-18, 18:01:13

Polska Organizacja Turystyczna kontynuuje działania, których celem jest promowanie turystyki poprzez organizację dużych imprez sportowych o charakterze międzynarodowym. Najbliższymi takimi imprezami mają być: majowe mistrzostwa Europy w snookerze czy Tour de Pologne – czytamy w portalu Neweria.pl

Działania promocyjne uzyskały dodatkowy bodziec w postaci rekordowej liczby turystów zagranicznych, którzy odwiedzili Polskę w roku 2012. Stało się tak przede wszystkim dzięki organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej – Euro 2012.

Organizatorzy kolejnych imprez sportowych, jak np. indywidualne mistrzostwa Europy w snookerze, które będą rozgrywane w Zielonej Górze współpracują z Polską Organizacją Turystyczną w działaniach promocyjnych. - To będzie prawie 2 tygodnie wielkich emocji, a zarazem dwa tygodnie skierowanych oczu mediów i kibiców snookera z całego świata, a szczególnie z Europy właśnie na Zieloną Górę, a więc na Polskę - mówi Rafał Szmytke, prezes POT.

POT już od sześciu lat związana jest także z organizatorem kolejnej dużej sportowej, międzynarodowej imprezy – Tour de Pologne. ##

- Jesteśmy w pierwszej lidze organizatorów dużych imprez sportowych na świecie. Dla budowy wizerunku turystycznego kraju, czyli dla zachęcenia turystów z całego świata do przyjazdów właśnie do tego miejsca, potrzeba jest pozytywnych emocji – dodaje Szmytke.

Jak mówi prezes POT, turystyka to jedna z coraz bardziej liczących się gałęzi gospodarki. W ubiegłym roku wpływy finansowe, w których znaczna część pochodziła od turystów zagranicznych płacących za usługi hotelowe, gastronomię itp., stanowiły prawie 6 procent PKB (dla porównania wpływy z rolnictwa – 3 procent).


Źródło: Newseria.pl – 12.04.2013



www.hotelinfo24.pl