Rok 2014 – rokiem branży HoReCa

2013-05-09, 22:51:25

Ubiegły rok przyniósł poprawę koniunktury na rynku branży gastronomicznej i hotelarskiej. Optymistyczne statystyki to między innymi efekt Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, ale również wzrastającego popytu w związku ze spadającymi cenami pokoi hotelowych, dofinansowania inwestycji hotelarskich z funduszy unijnych, dobrych prognoz dla rynku turystycznego, a także mody na spożywanie posiłków poza domem i kilkudniowe wypady w kraju.

Według przewidywań, uwzględnionych w raporcie firmy PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2013. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015” w drugiej połowie 2013 roku rynek HoReCa będzie mógł nieco odetchnąć. Natomiast rok 2014 będzie rokiem odwilży i znacznej poprawy sytuacji dla rynku hotelarskiego oraz restauracyjnego. Dlatego druga połowa bieżącego roku to dobry czas na szukanie inspiracji dla przedsiębiorstw z tej branży na VI Międzynarodowych Targach Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel, które odbędą się w dniach 2 - 4 października.##

Obecnie w Polsce funkcjonuje kilka tysięcy hoteli. Baza noclegowa obejmuje również gospodarstwa agroturystyczne, pensjonaty, hostele i motele. Ich liczba stale rośnie. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów z „Rzeczpospolitej” w kolejnych latach powinno powstawać około 50 – 60 nowych obiektów rocznie.

W związku z zachęcającą koniunkturą w Polsce chętnie inwestują tu nie tylko rodzimi hotelarze, ale również zagraniczne sieci, takie jak: Ibis, Holiday Inn, Best Western, Hilton, Campanile, Premiere Classe czy Golden Tulip. Inwestorzy, chcąc zadośćuczynić rosnącym wymaganiom klientów, coraz częściej decydują się na odważne rozwiązania designerskie i zaawansowane technologie proekologiczne, ale przede wszystkim dbają o styl i jakość wykończenia pokoi, łazienek, sal konferencyjnych, restauracji, kawiarni i innych lokali gastronomicznych w hotelach, a także o nowoczesne zaplecze sportowe i SPA.

Poprawiająca się sytuacja w branży hotelarskiej to szansa do rozwinięcia biznesu dla producentów i dystrybutorów wyposażenia i zaopatrzenia bazy noclegowej. Doskonałą okazją do zaprezentowania ich oferty polskim hotelarzom są Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel w Warszawie.

Targi to profesjonalne wydarzenie dla całej branży hotelowej prezentujące kompleksową i różnorodną ofertę produktów i usług oraz najnowszych rozwiązań dla obiektów noclegowych o różnym standardzie.  
Oferta prezentowana na Targach WorldHotel adresowana jest przede wszystkim do właścicieli i menedżerów obiektów noclegowych, takich jak: hotele, motele, pensjonaty, ośrodki SPA & Wellness, uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowe i agroturystyczne oraz centra konferencyjne. Imprezę chętnie odwiedzają również architekci i projektanci wnętrz oraz inwestorzy i firmy wykonawcze.

Targi są okazją do nawiązania nowych kontaktów handlowych, podtrzymania relacji z dotychczasowymi klientami, a także doskonałym sposobem na wzmocnienie świadomości marki i pozycji na rynku HoReCa oraz promocji firmy na tle konkurencji. Ponadto, dzięki bogatemu programowi szkoleń, warsztatów i konferencji, prowadzonych przez autorytety z branży, WorldHotel to także źródło praktycznej wiedzy i możliwość wymiany doświadczeń.

Wystawcy mają tu możliwość zaprezentowania szerokiej publiczności swojej oferty, obejmującej m.in.: meble hotelowe, wyposażenie i wystrój wnętrz oraz łazienek, wyposażenie pralni hotelowych, środki i urządzenia czyszczące, tekstylia i galanterię hotelową, wyposażenie sal restauracyjnych i barów, systemy zarządzania energią, sprzęt i rozwiązania telekomunikacyjne, telewizję hotelową, komputerowe systemy obsługi i zabezpieczeń oraz zarządzania hotelem, a także systemy fiskalne czy wyposażanie SPA & Wellness.

W odpowiedzi na oczekiwania rynku, podobnie jak w ubiegłym roku na Targach WorldHotel 2013 zostanie zaprezentowany sektor kawowy, dzięki któremu firmy z tej branży, będą miały niepowtarzalną okazję dotrzeć do osób decyzyjnych w hotelach i innych obiektach noclegowych.

Ponadto swoje propozycje wystawcy targów WorldHotel 2013 będą mogli przedstawić w jednym z sektorów tematycznych: wyposażenie i wystrój wnętrz hotelowych (recepcja, pokój, łazienka, sale wielofunkcyjne), galanteria hotelowa, sprzęt i środki do konserwacji obiektów hotelowych (housekeeping), rozwiązania informatyczne, infrastruktura rekreacyjna spa & wellness.

Nowością tegorocznych targów będzie sektor poświęcony wyposażeniu barów i restauracji oraz udogodnieniom związanym z obecnością dzieci w obiektach hotelowych. Tu będą mogły zaprezentować swoja ofertę m.in. producenci i dystrybutorzy: mebli dziecięcych – łóżeczek, krzesełek, dziecięcej pościeli, elementów wyposażenia, takich jak wanienki, nawilżacze powietrza, plastikowe naczynia dla dzieci i sztućce, zabezpieczenia kontaktów i szuflad, a także firmy projektujące place zabaw i inne elementy związane z rozrywką dla najmłodszych.

Źródło: MTT Targi


www.hotelinfo24.pl