Ponad miliard na nowe hotele

2006-11-07, 11:15:25

Mają sześć, w ciągu dekady chcą mieć kilkadziesiąt. Znana grupa hotelarska postawiła na rozwój organiczny.

Mają sześć, w ciągu dekady chcą mieć kilkadziesiąt. Znana grupa hotelarska postawiła na rozwój organiczny.

InterContinental Hotels Group, do której należy sieć Holiday Inn, chce w ciągu dziesięciu lat otworzyć nad Wisłą ponad 30 obiektów. W grę wchodzi siedem hoteli Holiday Inn i 20-25 Express by Holiday Inn. W sumie inwestycje będą miały wartość około 270 mln EUR - mówi Ulrich Widmer, dyrektor ds. rozwoju InterContinental Hotels Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Niewykluczone też, że grupa niedługo wejdzie do Polski z hotelami pod cztero- i pięciogwiazdkową marką Crowne Plaza. Brane są tutaj pod uwagę lokalizacje: Warszawa i Kraków. „Ten typ hoteli wymaga lokalizacji w ścisłym centrum miasta. Myślimy także o lokalizowaniu hoteli przy portach lotniczych, np. w Krakowie czy Gdańsku. Jedyną perspektywą dla nas jest rozwój organiczny, bo w Polsce trudno byłoby nam kogokolwiek przejąć” - tłumaczy Ulrich Widmer.

Już wiadomo, że kolejny hotel z logo Holiday Inn powstanie w podwarszawskim Józefowie. Jego inwestorem jest krajowa spółka deweloperska Aquila Park. W zakolu rzeki Świder, na 11 hektarach gruntu, powstanie trzygwiazdkowy obiekt ze 150 pokojami, 11 salami konferencyjnymi i minipolem golfowym. Generalnym wykonawcą będzie Mitex. Inwestycja pochłonie 20 mln EUR (80 mln zł), sfinansowana w większości ze środków własnych. Główna część inwestycji zostanie wykonana do końca lutego 2007 r.

Obecnie InterContinental Hotels Group posiada po dwa hotele w Warszawie i Krakowie i po jednym we Wrocławiu i Gdańsku. Warszawskie hotele radzą sobie bardzo dobrze. InterContinental osiągnął rentowność po 2,5 roku. Dobre wyniki dają też obiekty w Krakowie. Wrocławski rynek jest trudniejszy, bo ma nadpodaż miejsc hotelowych o wysokim standardzie.

Źródło: Puls Biznesu 29.11.2005


www.hotelinfo24.pl