Przychody amerykańskich hoteli z room service najniższe od 2007 roku

2013-06-23, 09:08:06

W kontekście niedawnego ogłoszenia o rezygnacji New York Midtown Hilton z tradycyjnej usługi room service w tym hotelu, słuszność tej decyzji wydają się potwierdzać nowe dane badań przeprowadzonych przez firmę PKF Hospitality, które wskazują na systematyczny spadek przychodów z room service w Stanach Zjednoczonych, poczynając od 2007 roku.

Badania PKF Hospitality wspierają pogląd, że dzisiejsi goście wydają się preferować "nowoczesne alternatywne" formy usług gastronomicznych (samoobsługa, standardowe usługi restauracyjne oferowane w hotelowych lobby, sprzedaż produktów na wynos) wobec tradycyjnych, składających się z trzech posiłków ofert hotelowych restauracji i room service’u.

"Jeśli zsumować wszystkie bezpośrednie koszty związane z room service, to usługa ta nie jest prawdopodobnie centrum zysku. Jakkolwiek może to być ważna usługa przy pozycjonowaniu hotelu na rynku (np. room service wymagany jest w hotelach pięciogwiazdkowych)," powiedział Robert Mandelbaum, dyrektor PKF Hospitality Research ds. badawczych usług informacyjnych. ##

PKF Hospitality wskazała jednak w swoich badaniach, że w niektórych miejscach, takich jak hotele lotniskowe, do których goście przyjeżdżają o każdej porze w ciągu doby, czy hotele w odosobnionych miejscach z ograniczoną liczbą lokalnych restauracji, room service jest jedną z bardziej istotnych usług.



www.hotelinfo24.pl