Zagraniczne sieci liderem inwestycji hotelarskich w Polsce w roku 2013

2013-06-26, 17:51:22

Wartość oddawanych do użytku inwestycji hotelarskich w Polsce wyniesie w przybliżeniu 1,4 miliarda złotych, które złożą się na około 70 nowych obiektów. Większość z nich to przedsięwzięcia realizowane przez zagraniczne sieci hotelowe – relacjonuje portal Rp.pl

Łączna wartość inwestycji jest znacznie wyższa niż rok temu dzięki rekordowej liczbie otwarć nowych hoteli pod międzynarodowymi markami – powiedział Andrzej Szafrański, ekspert rynku hotelarskiego.

Same tylko trzy najdroższe nowe obiekty sieci Marriott i Hilton warte będą około 460 milionów złotych. Oprócz nich w tym roku otwarte mają być obiekty takich marek, jak: Campanile w Bydgoszczy, Golden Tulip w Krakowie i Gdańsku oraz B&B we Wrocławiu. Hilton wystartuje łącznie z czterema hotelami: DoubleTree by Hilton w Warszawie i w Łodzi, a także dwoma hotelami Hampton by Hilton w Warszawie i w Gdańsku. Amerykańska sieć ocenia bowiem Polskę jako największy kraj z najsilniejszą gospodarką w regionie.

Do końca 2015 roku stan posiadania istniejącej jeszcze firmy hotelowej Orbis należącej do francuskiego Accora zwiększyć się ma do 90 hoteli, otwieranymi głównie poprzez zawieranie umów franczyzowych z działającymi już hotelami. – Podpisaliśmy już 3 umowy na hotele w Wałbrzychu, Wrocławiu i Siedlcach. Do końca 2013 roku planujemy dodatkowo podpisać 8 umów franczyzy bądź zarządzania na rynku polskim i w krajach nadbałtyckich – mówi Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. ##

Inną marką pochodzenia polskiego jest sieć DeSilva rozwijająca przede wszystkim grupę hoteli biznesowych. Należą do niej obecnie trzy hotele w Warszawie oraz obiekty w Pruszkowie, Piasecznie oraz przy lotnisku w Pyrzowicach pod Katowicami, a w czerwcu ruszył hotel w Mikołajkach.

Polską interesują się także przedstawiciele innych sieci, jak np. Worldhotels, czy Best Western.


Źródło: Rp.pl – 26.06.2013



www.hotelinfo24.pl