Hotelowy boom w Mjanmie

2013-07-07, 06:25:27

Globalne sieci hotelowe postrzegają Mjanmę, jako kolejny, nadający się do ekspansji, wielki rynek w Azji. Swój obiekt ma już tam sieć Shangri-La Hotels and Resorts, podobnie jak Orient-Express Hotels, a w ubiegłym miesiącu łańcuch Best Western otworzył hotel w Rangunie, największym mieście w kraju.

Grupy hotelowe, takie jak Best Western działają szybko i zdecydowanie, aby zdobyć przyczółki na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Według informacji przekazanych przez Glenna de Souza, wiceprezesa ds. operacji międzynarodowych w regionie Azji i Bliskiego Wschodu, w Best Western, jego zespół ds. rozwoju spotkał się po raz pierwszy z właścicielami 189-pokojowego Green Hill Hotel pod koniec lutego, w trakcie konferencji Myanmar Hospitality & Tourism i do maja wynegocjował porozumienie w sprawie przekształcenia obiektu w hotel sieci Best Western. De Souza powiedział również, że Best Western jest bliski podpisania umowy w sprawie uruchomienia drugiego obiektu, którym będzie Best Western Premier w Nay Pyi Taw, stolicy Mjanmy i poszukuje kolejnych ofert.

Napływ zachodnich firm do Mjanmy obejmuje kilka sieci hotelowych. Hilton Worldwide poinformował w marcu, że podpisał umowę o zarządzanie 300-pokojowym hotelem marki Hilton w Rangunie. Shangri-La, która prowadzi już 305-pokojowy obiekt marki Traders Hotels w Rangunie, otworzy jeszcze w tym roku Shangri-La Residence, a do 2016 roku Shangri-La Hotel, oba w Rangunie ##

Orient-Express był obecny w tym kraju od 1996 r., kiedy to uruchomił rzeczne rejsy wycieczkowe pod nazwą Droga do Mandalay. W roku 2004 otworzył 45-pokojową Governor’s Residence w Rangunie. Firma prowadzi również kolejne rejsy wycieczkowe i poszukuje możliwości otwarcia kolejnego hotelu, powiedział Sven Gevers, regionalny dyrektor zarządzający na Azję w Orient-Express.

Marriott International rozważa możliwości wejścia do Mjanmy, ale musi najpierw zawrzeć odpowiednią umowę, powiedział Peter Gassner, dyrektor ds. rozwoju w regionie Azji / Pacyfiku. "Popyt na usługi wysokiej jakości międzynarodowych markowych hoteli wzrósł, a rynek jest poważnie niedoszacowany" powiedział Gassner. "Kraj ma ogromny potencjał jako następna wielka turystyczna lokalizacja w Azji. Ten wschodzący rynek stanowi wyjątkową okazję do rozwoju w Azji Południowo-Wschodniej."


www.hotelinfo24.pl