Skrzynki szczęścia pomagają hotelom w uzyskaniu swoich celów

2006-11-11, 10:14:15

Dla większości hoteli rok podatkowy połączony z kalendarzowym, to okres, kiedy kierownicy wynurzają się z czerwonymi oczami z pozornie niekończących się spotkań związanych z prognozami budżetu ze swoimi „ostatecznymi” planami marketingowymi i całorocznymi budżetami w dłoni.

Pomimo faktu, że kluczowe wskaźniki ekonomiczne są korzystne dla przemysłu turystycznego, wiemy z błędnych przewidywań zeszłych lat, że zawsze będzie wiele wątpliwości. Więc zamiast spędzać urlop martwiąc się o „niekontrolowane” i potencjalne przeszkody, które nieuchronnie wejdą na nasze ścieżki, dlaczego nie zacząć skupiać energii swojej drużyny na wiele innych aspektów sukcesu naszej firmy, na który możemy mieć wpływ i mamy go każdego dnia? ##

Pamiętając, że „szczęście jest wtedy, gdy przygotowanie styka się z możliwością,” spójrzmy na niektóre kroki działania prowadzące do wywołania szczęścia dla naszych obiektów, naszego zespołu pracowników i oczywiście naszych własnych bonusów na koniec roku 2013, zapłaconych po 12 miesiącach.

Ale najpierw wielu z nas musi przezwyciężyć w sobie coś, co może utrudnić nasze szczęśliwe okazje w następnym roku. Czy jakimś sposobem podpisaliśmy plan i budżet, w który nie wierzymy? Czy wewnątrz istnieje głos niepewności, który mówi nam, że jest to nierealistyczne a może w ogóle nieosiągalne?

Jeżeli tak, pierwszym krokiem jest rzeczywiście zacząć wierzyć, że możemy i osiągniemy sukces, pomimo spotkanych na drodze nieoczekiwanych wyzwań. Mówi się, że „życie to równanie ‘Zobaczę to, kiedy w to uwierzę”, nie odwrotnie!” Dlatego też, zanim zaczniesz działać, aby wywołać powodzenie w następnym roku, pozwól sobie na „chwilę przerwy dla wytchnienia” i rozszerz swój system wiary o:

• potwierdzenie swojego ogromnego, praktycznie nieograniczonego potencjału.
• wizualizację sukcesu i pozytywnych rezultatów. Stwórz symbole do częstego wglądu, jako przypomnienie.
• unikanie negatywnego środowiska, a kiedy tylko to możliwe zagłębianie się w pozytywne.
Poprzez rozszerzenie naszego systemu wiary, możemy stworzyć podstawy powodzenia. Ale systemy wiary same nie wywołają szczęścia. Zatem zamiast spędzać kolejny rok mając nadzieję i życząc sobie, zacznijmy teraz wypełniać naszą ‘skrzynkę szczęścia’, nawet zanim wzniesiemy noworoczny toast kieliszkiem szampana. Zamiast wkładać szczęśliwe amulety takie jak łapka królika czy czterolistna koniczynka wypełnijmy nasze skrzynki szczęścia rzeczami, które zapewnią nasze przyszłe powodzenie. Są cztery szczęśliwe talizmany, aby mieć pewność, że ty i twoją załoga razem odniesiecie sukces w roku następnym i później.

1) Wzrost rezultatów sprzedaży poprzez lepszą obsługę otrzymanych zapytań. Przy całej swojej energii, z jaką większość hoteli inwestuje w elektroniczny marketing dystrybucyjny, zbyt wiele za bardzo zaniedbuje kanały dystrybucji tradycyjnej, które dzisiaj zazwyczaj nadal napędzają nam bezwzględną większość biznesu.

• Zmień swoją całą drużynę recepcji w poszerzony dział sprzedaży, poprzez wdrożenie w twoim hotelu kampanii „wszyscy sprzedają”.
• Usprawnij swój proces wysyłania odpowiedzi na zapytania ofertowe przez e-mail, znajdź sposób, aby lepiej sortować je i wybierać najważniejsze, aby przyspieszyć odpowiedź oraz przeszkol swoją załogę, aby personalizowała swoje wiadomości i szablony, aby odpowiedź nie była taka oficjalna („zimny przekaz”).
• Trenuj swoją załogę w wyłapywaniu walk-inów, zabezpieczeniu powrotnych rezerwacji, odpowiadaniu na zapytania grup/imprez „po godzinach” i przezwyciężaniu obiekcji odnośnie ceny w momencie meldowania (bez obniżania ceny).
• Spraw, aby twój dział sprzedaży, był zafascynowany „możliwościami bycia sprzedawcą” i był zaangażowany na wszystkich etapach sprzedaży.
• Upewnij się, że na zapytania o rezerwację odpowiadają osoby, które znają produkt, które mogą szybko odkryć potrzeby dzwoniącego i jego preferencje, który może zaprezentować osobiste korzyści i zamknąć sprzedaż.

2) Przeszkol swoja załogę, aby opanować po mistrzowsku techniki „zmiany kanałów”. Zamiast traktować tych, którzy dokonali rezerwacji poprzez pośredniczące kanały dystrybucji jako „klasę podróżniczą”, rozpocznij budowę pozytywnych relacji podczas zameldowania poprzez równoczesne oferowanie systemu zachęt i ułatwień dla dokonania przy następnym pobycie rezerwacji bezpośredniej.

• Upewnij się, że twoja załoga zamienia co najmniej kilka telefonów, które codziennie obsługuje, gdzie rozmówca dzwoni tylko po to, „aby zobaczyć czy to jest najniższa cena”
• Zamiast typowej odpowiedzi „Przepraszam, musi Pan zarezerwować to online poprzez ……,” przeszkol ich i podaj różne opcje cenowe, aby osiągnąć sukces. „To, co możemy zrobić, proszę Pana, to przydzielić lepszy pokój za jedyne 5$ więcej, ale ten pokój nie jest dostępny online, a jedynie dzwoniąc bezpośrednio do nas.”

3) Idź w kierunku marketingu docelowego i „ukierunkowanego na konkretnego odbiorcę”. Podczas, gdy tradycyjne kampanie marketingowe i media mogą nadal być skuteczne, jest coraz bardziej oczywiste, że potrzebujemy znaleźć więcej zastosowań marketingowych bardziej spersonalizowanych i nastawionych na klienta, aby znaleźć w następnym roku nowych gości. Szukaj do sprzedaży „wątpiących”, którzy są podobni do twoich obecnych klientów, w kategoriach poziomu ekonomicznego, położenia geograficznego i wzorców wydawania pieniędzy. Znajdź sposoby na użycie obecnej technologii do precyzyjnego śledzenia cen przeliczanych dla każdej kampanii marketingowej.

• Wykorzystaj nowe zintegrowane systemy zarządzania bazą danych, aby wysłać „silnie perswazyjny” dodatek, np. kolorową kartkę wysłaną z nazwą twojego obiektu i spersonalizowaną wiadomość wydrukowaną w kolorze.

4) „Uczłowieczaj” swoich dzwoniących i gości. Zamiast skupiać się przy szkoleniach z obsługi gości wyłącznie na technikach interaktywnej komunikacji, pomóż swojej załodze zrozumieć, że moje imię to nie „jakiś gość na trzeciej linii potrzebujący pomocy” ani „pokój 207 potrzebuje więcej ręczników.” Kiedy wchodzę do twojego lobby trzymając dwie walizki, nie potrzebuję, abyś pytał mnie czy „melduję się?” Kiedy podchodzę do twojej kelnerki, aby poprosić o obiad, sam, z książką w ręku, nie musisz mnie pytać „Pan sam?”. Jestem gościem o wielu twarzach. I nigdy nie wiesz, na co mam dzisiaj ochotę.

• Przeprowadź szkolenie ”wrażliwości sytuacyjnej”, aby pomóc swojej załodze w zrozumieniu różnorodnych okoliczności i rozterek, które goście sami odnajdują podczas swoich podróży.
• Pomóż swojej załodze zrozumieć ciśnienie na dzisiejszych podróżujących w interesach i jak wielki nacisk ten sam podróżujący w interesach kładzie na siebie, aby dobrze się bawić, kiedy akurat jest czas na opcjonalną podróż dla przyjemności.
• Przypomnij wszystkim, że kiedy wyzwalamy najlepsze u innych, wyzwalamy najlepsze w nas samych.
• Zademonstruj przez przykład jak sprawić, aby gości opuściły negatywne wrażenia i jak zapoczątkować pozytywne u nich reakcje.
Więc jeżeli rozpocząłeś już podróż w nowy rok, upewnij się ze twój zespół niesie ze sobą dobrze wypchaną skrzynkę szczęścia. Zamiast polegać na pozornie przypadkowo występujących powodzeniach lub nieszczęściach, określ czy osiągniesz swój budżet na następny rok, a wkrótce zobaczysz, że im więcej twój zespół pracuje tym staje się szczęśliwszy.

Douglas Kennedy




www.hotelinfo24.pl