SLH bada nawyki i pragnienia gości

2007-06-26, 14:31:52

Aby lepiej zrozumieć swoich kluczowych klientów i to, co wpływa na ich decyzje podczas podróżowania, Small Luxury Hotels of the World (SLH) przebadała 3.500 członków swojego programu ‘The Club,'.

Badanie miało ujawnić różnice w nawykach zakupowych gości podróżujących w intereach wobec tych podróżujących dla przyjemności a wyniki były spójne wśród różnych respondentów.

64% zapytanych ma znacząco różne kryteria, kiedy wybiera hotel dla podróży biznesowych wobec podróży dla przyjemności. Te pierwsze hotele mają być „praktyczne” i „odpowiednie cenowo” z kolei te drugie bardziej „luksusowe” a cena nie gra takiej roli. Wielu członków klubu stwierdziło, że kiedy podróżuje w wolnym czasie, preferują obiekty „unikalne „ i „romantyczne”. Chociaż jest trochę rozbieżności w nawykach zakupowych tych dwóch segmentów rynku, jeden z respondentów odpowiedział najlepiej „ Życie jest zbyt krótkie dla słabych hoteli”.

Po tym, jak założono kilka ogólnych preferencji i nawyków, badanie SLH zostało skierowane aby wyostrzyć, jaki rodzaj aktywności i doznań dostrzegają bogatsi podróżujący. 66% wyraziło, że „doznania” podczas wakacji są „bardzo ważne”. Kiedy później zapytani, aby uszeregować znaczenie: aktywności kulturalnych, doznań kulinarnych, czynności związanych ze SPA oraz poszukiwania przygód na zewnętrz, członkowie klubu posegregowali je wszystkie równo ilustrując równoważne zainteresowanie i znaczenie wszystkich kategorii.

Przy dalszym omawianiu szczegółów na temat preferencji doznań, członkowie przygniatającą większością wyrazili zainteresowanie „doznaniami ze SPA” oraz „przygodami”. Co więcej, pragnieniem gości jest, aby mieć dostęp do pozastandardowych wycieczek, miejsc prywatnych czy tych, gdzie tylko lokalni mogą zwiedzać lub robić zakupy. Inni dodawali, że pragnęli unikalnych doznań kulinarnych zarówno wobec kategoriach lokalizacji jak i kuchni z dodatkiem takich możliwości, jak lekcje gotowania.

"To całkiem jasne, że bogatsi podróżujący nie chcą tylko siedzieć. Bardziej wnikliwi goście, chcą być intrygowani, zabawiani i lepiej zorientowani” – skomentował Paul Kerr ze Small Luxury Hotels of the World. "A to doskonale odpowiada naszej strategii Marketingu Doznań, z koncentracją hoteli SLH na dostarczanie niezliczonej różnorodności pamiętnych doznań”

Strategia SLH dotycząca Marketingu Doznań związana z pragnieniami gości okazuje się efektywna, bo kiedy zostali oni zapytani, aby wyjaśnić, dlaczego konsekwentnie wybierają SLH, członkowie klubu podawali „jakość”, „spersonalizowaną obsługę”, „unikalne obiekty” oraz „różnorodność obiektów z wysokimi standardami”.

Badani w liczbach:

- 40% respondentów było z USA, 26% z Wielkiej Brytanii/Irlandii 
- większość to mężczyźni w wieku między 30 a 50 rokiem życia
- 77% częściej podróżuje między różnymi krajami niż na rynku krajowym
- 86% wskazywało "jakość" jako najważniejszy czynnik podczas wyboru hotelu; potem była lokalizacja i cena
- 66% pragnie "doznania" podczas wakacji
- 60% rezerwuje tylko pokój, podczas gdy 21% pakiety


Źródło: Small Luxury Hotels of the World

 



www.hotelinfo24.pl