Overbooking z perspektywy hotelarza

2011-12-20, 23:18:18

Z pewnością w trakcie pełni sezonu, a szczególnie podczas atrakcyjnych wydarzeń, nadkomplet w hotelach jest niemal nieunikniony. Z punktu widzenia hotelarza overbooking jest drogą do optymalizacji przychodów z hotelowych pokoi. Jest to najstarsza i jedna z najczęściej stosowanych strategii przychodów, stosowana w operacyjnym zarządzaniu hotelem w celu maksymalizacji przychodów w określonym momencie.

Niemniej jednak, overbooking, jeśli nie jest odpowiednio zarządzany, może prowadzić do rozczarowujących wyników - utraty dochodów, skarg klientów, uszczerbków w wizerunku marki i tak dalej.

Dokumentowanie przypadków nie pojawienia się gości w ustalonym terminie i odwoływania przyjazdów w ostatniej chwili podczas okresów wysokiego popytu jest niezbędne dla optymalizacji spodziewanych dochodów. Menedżerowie, zarówno od dochodów, jak i rezerwacji, w trakcie tych okresów wysokiego popytu, celowo sprzedają większą liczbę pokoi niż mogą bezpiecznie zaoferować, aby mieć margines możliwości radzenia sobie z niewykorzystanymi rezerwacjami i zminimalizowania utraty przychodów z niesprzedanych pokoi.

Zestawianie i analiza trendu przypadków nie pojawiania się zapowiedzianych gości w hotelu i odwołań rezerwacji dokonywanych w ostatnim momencie może być pomocne dla revenue managerów i managerów rezerwacji do określenia, i ile więcej pokoi, ponad rzeczywisty stan może być sprzedanych, aby osiągnąć stuprocentowe obłożenie w czasie okresów wzmożonego popytu.##

Aby uniknąć zgiełku zatłoczonych i hałaśliwych lobby recepcyjnych sporządziłem listę czterech najlepszych wskazówek dla kierowników rezerwacji i revenue managerów, które mogą także pomóc w optymalizacji przychodów z pokoi podczas okresów wysokiego popytu.

1. Podnieś maksymalnie stawki za pokoje w Internecie
Oczywiście, pierwszym krokiem w radzeniu sobie z overbookingiem jest wstrzymanie sprzedaży. Jednak, ponieważ klienci, którzy rezerwują hotel online płacą o wiele więcej niż zwykli klienci, dostawcy usług rezerwacji internetowych w żaden sposób nie zaakceptują zatrzymania sprzedaży. Zastosowanie więc barier cenowych wstrzymywać będzie rezerwacje hotelu za pośrednictwem internetowych biur podróży, jak również zwiększy przychody w pożądanym czasie.

2. Zwiększ okresy wyprzedzenia rezerwacji
Zerowy okres wyprzedzenia oznacza, że klienci mogą zameldować się w hotelu w dowolnym czasie. Stosowanie dłuższych okresów wyprzedzenia rezerwacji, na przykład 7 lub 14 dniowych może doprowadzić do dokonywania rezerwacji z większym wyprzedzeniem.

3. Podwójnie sprawdzaj rezerwacje pod kątem dnia przyjazdu
Podwójne sprawdzanie rezerwacji pod kątem daty przyjazdu jest skuteczną metodą wykorzystywaną przez menedżerów rezerwacji do eliminowania potencjalnych błędów.

4. Wydłuż minimalny okres pobytu
Jeżeli minimalna długość okresu pobytu jest ustalona na wystarczająco długi czas, może generować wyższy poziom obłożenia na ten okres, co oznacza większe dochody dla obiektu.

W trakcie szczytu sezonu turystycznego i atrakcyjnych wydarzeń, revenue menedżerowie i rezerwacji  muszą znaleźć właściwą równowagę między popytem a podażą poprzez ustalanie właściwych stawek na pokoje i stosowanie odpowiednich barier cenowych w celu maksymalizacji przychodów i zapobiegania overbookingowi.



www.hotelinfo24.pl