Powstaje koncepcja nowego produktu turystycznego gmin Elbląg i Tolkmicko

2013-09-15, 16:40:35

„Bitwa morska na Zalewie Wiślanym” to koncepcja nowego produktu turystycznego realizowanego przez Lokalną Organizację Turystyczną „Kraina Zalewu Wiślanego” w Elblągu. Prace prowadzone są przy dofinansowaniu uzyskanym z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Projekt wspierają samorządy Elbląga i Tolkmicka – informuje portal TTG.com.pl

Projekt produktu turystycznego opracowywany jest w oparciu o wydarzenie historyczne z XV wieku, kiedy to 15 września 1463 roku na Zalewie Wiślanym odbyła się bitwa morska. Bitwa rozegrała się pomiędzy flotą Związku Pruskiego, obejmującą okręty elblążan i gdańszczan, a flotą krzyżacką pod dowództwem wielkiego mistrza zakonu Ludwiga von Erlichshausena. Do bitwy doszło prawdopodobnie pomiędzy Kamionkiem Wielkim a Suchaczem w Zatoce Świeżej. Flota polska złożona z ok. 30 statków starła się z liczniejszą, liczącą 44 okręty flotą zakonną i zakończyła się zwycięstwem floty Związku.

- W tym roku mija 550 rocznica historycznej bitwy. Inscenizacje trwają od kilku lat, teraz chcemy nadać im charakter bardziej widowiskowy, przyciągający nad Zalew turystów z głębi kraju. Mam nadzieję, że już w tym roku uda się wiele elementów, nad którymi pracujemy w ramach projektu, wykorzystać. Docelowo zakładamy jednak, że inscenizacja w pełni oddająca nasze zamierzenia będzie możliwa najpóźniej na 555 rocznicę – mówi wiceburmistrz Tolkmicka Józef Zamojcin.

Koordynatorka projektu i wiceprezes LOT KZW Regina Czymbor, dodaje - Celem głównym projektu jest wykreowanie produktu turystycznego obszaru Zalewu Wiślanego w oparciu o wielkie wydarzenie historyczne XV wieku [...]. Celem drugim projektu jest odnowienie wiedzy na temat tej ważnej bitwy morskiej, przybliżenie ówczesnej kultury i tradycji regionu oraz dawnego rzemiosła. W tym celu chcemy wydać książkę. ##

Oprócz książki, wydany będzie folder przedstawiający atrakcyjność turystyczną krainy Zalewu Wiślanego, film oraz dokument pn. Koncepcja bitwy morskiej na Zalewie Wiślanym jako regionalny produkt turystyczny w wersji elektronicznej.

Pracami koncepcyjnymi zajmuje się 8-osobowy zespół ekspertów w skład którego wchodzą: Regina Czymbor - koordynatorka projektu i wiceprezes LOT KZW; Jerzy Wcisła - prezes LOT KZW; Józef Zamojcin - wiceburmistrz Tolkmicka; Jerzy Domino – historyk; Marian Jurak – dyrektor Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej; Jan Koperkiewicz – architekt; Jolanta Marcinkowska - Park Krajobrazowy Wysoczyzny Elbląskiej oraz Mirosław Siedler – dyrektor elbląskiego teatru.


Źródło: TTG.com.pl za Elbląg.net – 13.09.2013



www.hotelinfo24.pl