Porady w zakresie budowania zysku przy sprzedaży deserów

2012-03-04, 20:02:26

1. Poświęć tak dużo czasu na przemyślenie i zbudowanie menu deserowego, ile poświęcasz na tworzenie dań głównych i innych elementów menu. Ostateczne wrażenie doświadczenia kulinarnego – powstałe w oparciu o frazę operacyjną zwaną "kreowaniem doświadczenia" czyli w dużej mierze o to, na czym zasadza się biznes restauracyjny - jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jak pierwsze wrażenie o restauracji.

2. Unikaj "zwykłych" deserów dążąc do stworzenia czegoś nadzwyczajnego, tworząc niepowtarzalne delikatesy uzupełniające menu, wzmacniające i wspierające tożsamość twojej marki.

3. Korzystaj z wózka deserowego lub tacy. Obraz jest wart tysiąca słów opisujących produkty z menu.##

4. Jeśli musisz zakupić gotowe desery, staraj się zaoferować jeden lub dwa oryginalne produkty stworzone i przygotowane na miejscu, rozważając możliwość wynajęcia  w tym celu cukiernika z tego zewnętrznego lokalu, aby w razie potrzeby pomógł w przygotowaniu tych "firmowych" przepisów.

5. Podczas gdy niektórzy operatorzy nagradzają kelnerów biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych deserów (a moim zdaniem, kelnerom powinny być oferowane zachęty finansowe za ogólne wyniki, jakie osiąga restauracja), to generalnie nie popieram wprowadzania praktyki dodatkowego wynagradzania za sprzedaż wybranych lub poszczególnych produktów z menu, ponieważ uważam, że często prowadzą one do odebrania posiłkom ich indywidualnego charakteru. Ostatecznie przecież, przy właściwym planowaniu, dobre desery będą się same sprzedawać, przy odpowiedniej orientacji i przeszkoleniu personelu.

Podczas gdy niektórzy kelnerzy uważają, że sprzątanie, przygotowanie i podawanie jeszcze jednego, kolejnego dania są czynnościami monotonnymi, to należy im przypomnieć, że deser – zaserwowany z uśmiechniętą twarzą i zachwytem ze strony klientów - zapewnia dodatkowe pozytywne możliwości kontaktu z klientem restauracji. "Kontakty" zawsze poprawiają percepcję klientów wobec ogólnej jakości usług restauracyjnych w trakcie tych dodatkowych usług.

Maren L. Hickton



www.hotelinfo24.pl