Ostatecznie jednak, większość turystów z całego świata, jest do siebie bardzo podobnych w podejmowanych przez siebie decyzjach rezerwacyjnych.
Cena i lokalizacja znajdują się wśród najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze hoteli. Tak przynajmniej wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród ponad 200.000 gości hotelowych z ośmiu krajów, Badanie przeprowadzili analitycy z firmy JD Power & Associates.
Celem badania była pomoc sieciom hotelowym posiadającym obiekty na całym świecie, w zakresie lepszej obsługi gości pochodzących z różnych kręgów kulturowych.
Wśród turystów z ośmiu krajów, najwyższą pozycję w rankingu określającym powody rezerwacji konkretnego hotelu zajęły: lokalizacja i cena. Wyjątkiem byli turyści z Włoch, którzy wyżej od ceny umiejscowili reputację hotelu, a Hiszpanie, wyżej od wysokości stawek cenią poprzednie hotelowe doświadczenia.
Wyniki badania świadczą również o tym, że klientów z niektórych krajów trudniej jest zadowolić niż klientów z pozostałych krajów. Japońscy turyści, na przykład, zazwyczaj dają niższe noty, kiedy są pytani o zadowolenie z pobytu w konkretnym obiekcie, niż Amerykanie, którzy oceniają pobyt w tym samym hotelu zdecydowanie wyżej. ##
Kiedy jednak chodzi o procedury związane z meldowaniem w hotelu Amerykanie mają najmniejszą tolerancję dla zbyt długiego oczekiwania na załatwienie formalności, podczas gdy Japończycy wykazują się największą cierpliwością w tym względzie.
"Wyniki tego badania podkreślają znaczenie szkolenia pracowników w zakresie odmiennych kulturowych preferencji gości z różnych krajów," konkluduje raport z badania.
|