Standardowe procedury operacyjne pracownika housekeepingu

2012-04-02, 22:20:44

Pracownik housekeepingu musi przestrzegać standardowych procedur. Pracownicy housekeepingu są odpowiedzialni za sprzątanie hotelowych pokoi w czasie pobytu gości i natychmiast po ich opuszczeniu. Są oni również odpowiedzialni za takie usługi jak zabieranie i uzupełnianie rzeczy z pralni. W niektórych przypadkach powierza się im również załatwianie spraw bieżących.

Średnie roczne wynagrodzenie dla housekeeperów waha się od 15.000 dolarów do 17.000 dolarów rocznie. Otrzymują również napiwki od gości, w zależności od poziomu świadczonej obsługi.

Usuwanie śmieci
o personel housekeepingu jest odpowiedzialny za usuwanie wszystkich śmieci z pokoi hotelowych, znajdujących się w koszach na śmieci, na podłogach, bądź stolikach, biurkach, ladach itd.. Do pojemników na śmieci należy włożyć nową torbę na odpadki za każdym razem kiedy sprząta się pokój.

Ścieranie kurzu
o Pracownik wyciera kurze we wszystkich zakamarkach pokoju, włącznie z kredensami, blatami, biurkami i odbiornikami TV. W trakcie wycierania kurzu należy usunąć ze stołów wszystkie książki i gazety.

Bielizna pościelowa
o Całość pościeli jest wymieniana codziennie. W jej skład wchodzą prześcieradła, poszewki na poduszki, narzuty i  koce. Niektóre hotele wymagają od pracowników, aby składali pościel w specyficzny sposób. Oznacza to, że jej boki i część „przy nogach” są składane i zawijane pod materac.

Szorowanie i zmywanie posadzek
o Pracownicy housekeepingu czyszczą wszystkie blaty w łazience i obszary toaletowe środkami dezynfekującymi. Obejmuje to także szorowanie toalet i pryszniców wewnątrz i na zewnątrz, środkami dezynfekującymi. Muszą również zmyć posadzkę w łazience i wszelkie inne wyłożone kafelkami obszary pokoju hotelowego. Usuwają zużyte ścierki i ręczniki. Czystą bieliznę toaletową należy starannie ułożyć na półkach.

Odkurzanie
o Pracownicy housekeepingu odkurzają całą powierzchnię pokoju przykrytą dywanami. W niektórych hotelach wymaga się od nich, aby przesuwali meble i odkurzali odkryte w ten sposób powierzchnie. Odkurza się również meble tapicerowane, takie jak kanapy i krzesła.

Obsługa klienta
o Pracownicy housekeepingu muszą spełnić każde żądanie sygnalizowane przez gościa. Może to oznaczać żądanie zabrania określonej rzeczy do pralni, wykonywanie zleceń w zakresie room service’u, a nawet specjalne życzenia, takie jak realizacja zamówień z hotelowego sklepu z pamiątkami. Gwarantuje to lepszy poziom obsługi gości.

M. Alanna Morgan



www.hotelinfo24.pl