Gwiazdkowy system hotelowych kategorii jest anachronizmem?

2013-11-03, 10:04:28

Gwiazdkowy system kategorii używany w hotelach na całym świecie, jest przestarzały, niekonsekwentnie opomiarowany i nie odzwierciedla potrzeb współczesnych turystów – wynika z nowego studium badawczego zaprezentowanego w Hongkongu.

Badanie przeprowadzone przez firmę Quo, specjalistyczną instytucję hotelarską i agencję komunikacyjną, koncentruje się na branży hotelarskiej w Azji i przedstawia opinie ekspertów z całego regionu. Wyniki badań sprowadzają się do następujących konkluzji:

- Oficjalny system kategoryzacyjny jest miernikiem jednowymiarowym komunikującym jedynie fakt posiadania wymaganego wyposażenia i zaplecza, które stanowi o różnicach w kategorii, co oznacza, że ustalone są poziomy minimalne, których osiągnięcie upoważnia do przyznania odpowiedniej ilości gwiazdek.
- System obejmuje kryteria, które są już dzisiaj w wielu przypadkach mało istotne, nie uwzględniając zarazem wielu strategicznych potrzeb hoteli stających się ich wyróżnikami, obsługującymi konkretny niszowy rynek.
- Urzędowy język nie jest i nie był nigdy językiem klienta, a system gwiazdkowy nie odzwierciedla doświadczeń gości. ##

"Turyści powinni opierać się na systemie obiektywnie mierzącym kryteria w hotelach na całym świecie. System gwiazdkowy tego nie gwarantuje. Dlatego media społecznościowe odstąpiły od tego systemu i kluczowe dla nich znaczenie ma wybór klientów", mówi
David Keen, prezes Quo. Badanie sugeruje, że przemysł hotelarski musi dostosować się do dzisiejszych turystów proponując bardziej przyjazny im język i podejście.

"Dzięki tej pracy dostrzec można, że przemysł dokonał zmian we właściwym kierunku, sygnalizując, że system gwiazdkowy jest już nieaktualny. Hotele są świadome, że system musi być poddany rekonstrukcji i odzwierciedlać globalne perspektywy," twierdzi Enlin Zhou specjalista z firmy Quo.



www.hotelinfo24.pl