Rynek hotelarski województwa małopolskiego na konferencji Property Forum w Krakowie

2013-11-26, 17:02:42

Zdaniem uczestników konferencji Property Forum w Krakowie, miasto to ma szansę stać się europejskim centrum biznesowym uzupełniając znaną i cenioną w Polsce, Europie i na świecie ofertę wypoczynkową – pisze Property News.pl

Choć obłożenie hoteli w regionie wróciło dopiero do poziomu sprzed kryzysu, to znaczy z jesieni 2008 roku, to wskaźnik w tym zakresie systematycznie rośnie. Do rosnącego popytu dostosowuje się również baza hotelarska, o czym świadczą dane z ostatnich 5 lat, w okresie których podaż nowych hoteli zwiększyła się aż o 41 procent, a liczba nowych pokoi o 29 procent.

W polskim sektorze hotelowym wciąż zbyt mała jest oferta hoteli o niższych kategoriach, jedno- i dwugwiazdkowych. - U nas taka oferta jest słaba jakościowo i turyści jej unikają. Ciągle za mało jest w tym segmencie takich hoteli jak B&B czy ibis budget - twierdzi Janusz Mitulski, partner, Horwath HTL Polska.

Mimo wzrostu podaży pokoi i osób korzystających z usług hotelowych nie ma to zdecydowanego wpływu na wyniki finansowe poszczególnych obiektów. Dzieje się tak głównie dlatego, że większość gości skraca długość pobytu w hotelu.

Szansą na podniesienie zysków są turyści zagraniczni, którzy mają do dyspozycji w samym tylko Krakowie 130 hoteli (108 pięć lat temu). Region Małopolski jest częściej odwiedzany przez obcokrajowców niż rodzimych turystów. W samym Krakowie stanowią oni obecnie 54, a może być ich więcej w zależności od skuteczności promocji. Im więcej gości z zagranicy tym szybciej wzrosną przychody na pokój. ##

Uczestnicy Forum zauważyli również, że Kraków staje się coraz popularniejszym centrum biznesowym. A to między innymi za sprawą nowych inwestycji (budowa Centrum Kongresowego ICE oraz hali widowiskowo-sportowej na Czyżynach). - Pozostanie oczywiście atrakcją turystyczną, ale już zauważamy, że pojawia się coraz więcej korporacji, które korzystają z naszych hoteli . Nowe inwestycje będą z pewnością sprzyjały dalszemu rozwojowi segmentu MICE - powiedziała Małgorzata Morek, dyrektor ds. franczyzy, Grupy Hotelowej Orbis.

Jednym z kluczowych zadań, jakie stoją przed Krakowem, pozostaje kwestia rozwoju portu lotniczego i dogodnych połączeń międzynarodowych, co ułatwi objęcie przez miasto znaczącej pozycji na mapie europejskich ośrodków biznesowych.


Źródło: Property News.pl – 26.11.2013



www.hotelinfo24.pl