IPO Hiltona sprawdza się na nowojorskiej Wall Street

2013-12-13, 10:28:07

Hilton ustanowił cenę swojej pierwszej oferty publicznej w środę (11.12.2013), czyniąc z sieci hotelowej kolejną firmę sprawdzającą się na Wall Street pośród szalejącego w 2013 rynku giełdowego z imponującą IPO (pierwszą ofertą publiczną)

Firma Hilton, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży hotelarskiej dysponująca ponad 665.000 pokojami na całym świecie, sprzedawała akcje w swojej pierwotnej ofercie publicznej w środę, po 20 dolarów za akcję. Wycena wskazuje na silny popyt na IPO, zważywszy, że 112.8 miliona akcji miało być początkowo oferowane w przedziale od 18 do 21 dolarów za akcję.

Sprzedając 117,6 mln akcji Hilton pozyskał z rynku 2,35 mld USD. Przekracza to kwotę, jaką udało się pozyskać Twitterowi, który sprzedawał swoje udziały w ubiegłym miesiącu. ##

Transakcja, najbardziej udanej hotelowej IPO w historii, jest oznaką zainteresowania inwestorów rynkowych powrotem do branży hotelarskiej, która znacznie ucierpiała w czasie recesji. Inwestorzy mają nadzieję, że przemysł może skorzystać z popytu na pokoje hotelowe, który poprawił się wraz z rosnącym rozwojem gospodarczym, a jednocześnie w tym samym czasie, operatorzy hotelowi nie zwiększyli nadmiernie swojej oferty w liczbie nowych pokoi. Takie połączenie zwiastuje potencjalny sukces w branży windujący w górę hotelowe stawki i zwiększający obłożenie, mówią analitycy.

"Przemysł (hotelowy) ma się obecnie dobrze," mówi Greg Leffert, analityk firmy badawczej IPO Renaissance Capital. "Wejście Hiltona na giełdę jest dobrym znakiem. Wskazuje na solidne fundamenty podaży i popytu", mówi John Staszak, analityk w Argus Research.



www.hotelinfo24.pl