Firma rodzinna Hotel Podlasie i restauracja Lipcowy Ogród z Białegostoku aktywnie włączyła się w kampanię społeczną „Czytam, więc wiem”, prowadzoną wspólnie przez Gazetę Współczesną i Kurier Poranny. Skierowana jest ona do szkół – podstawowych, gimnazjów, liceów, techników, zawodówek, publicznych szkół policealnych, jak też przedsiębiorców. Jej celem jest promocja czytelnictwa, rozwijanie wiedzy i zainteresowań uczniów – dowiadujemy się z serwisu Poranny.pl
Hotel Podlasie prowadzi ścisłą współpracę z dwiema szkołami - Zespołem Szkół Gastronomicznych i Zespołem Szkół Handlowych. Przystępując do kampanii „Czytam, więc wiem” firma hotelarska prowadzona przez Annę Narel i jej ojca Zbigniewa Wasiluka, wybrała pierwszą z wymienionych szkół. Jej uczniowie są praktykantami, a potem również pracownikami hotelu i restauracji.
Powstały 10 lat temu, położony przy ul. 42. Pułku Piechoty w Białymstoku, budynek po byłym hotelu robotniczym zaadoptowany został na hotel dysponujący ponad 80 pokojami, trzema salami szkoleniowymi oraz dużą wielofunkcyjną salą przeznaczoną do organizacji pokazów, konferencji i bankietów o pojemności 200 osób. W pięć lat po uruchomieniu hotelu powstała restauracja Lipcowy Ogród. ##
Szefem kuchni Lipcowego Ogrodu jest Tomasz Siwkowski, który wcześniej pracował między innymi w renomowanym Hotelu Anders w Starych Jabłonkach pod Olsztynem. - Specjalnością naszego menu jest to, co jest specjalnością regionu - mówi Anna Narel. - Opieramy je na grzybach, serach korycińskich. Podlasie znane jest też z dziczyzny, dlatego na niej opieramy kuchnię Lipcowego Ogrodu. Nie używamy żadnej chemii. W kuchni zawsze można sprawdzić, że są tu naturalne składniki. Nie ma puszek, tylko zioła jednorodne sprowadzane z Białowieży. Sami je mielemy i mieszamy.
W kampanii „Czytam, więc wiem” Hotel Podlasie i Lipcowy Ogród ufundował prenumeratę szkole gastronomicznej do końca tego roku szkolnego.
Źródło: Poranny.pl – 19.12.2013
|