Włączanie usług spa do hotelowego krwiobiegu

2012-07-07, 21:39:02

Połączenie głównego nurtu hotelowej działalności z usługami spa nie jest tak trudne, jak można by sobie wyobrazić. W rzeczywistości, wiele hotelowych działań związanych z obsługą gości zazębia się w sposób naturalny z usługami i udogodnieniami oferowanymi w spa. Dokonanie tego połączenia jest jednak konieczne dla zdrowia całej firmy.

Spa staje się celem samym w sobie

Biorąc pod uwagę kondycję światowej gospodarki, klienci poszukują tanich wycieczek, które potrafią wyrwać ich z codziennego życia do całkiem innej rzeczywistości. Może to oznaczać weekend poza domem lub tygodniową odnowę zdrowia. W zależności od hotelowych udogodnień, przygotowanie obiektu do zaaranżowania na miejsce krótkich wypadów turystycznych, może być połączone z wieloma innymi bezpłatnymi firmowymi usługami, aby stworzyć całościowy pakiet dla bywalców spa. Popularne pakiety w ofertach krótkich pobytów turystycznych, obejmują:

Dieta oczyszczająca i utrata masy ciała – Kompletny pakiet diety oczyszczającej zawierający dietetyczne specyfiki może składać się z głodówek na surowych produktach spożywczych, sokach, kombinacji programów żywieniowych i instruktażu gotowania. Włączenie pakietu do usług spa wiązałoby się z okładami na ciało typu body-wrapping, hydroterapią, głębokim oczyszczaniem cery, drenującymi masażami limfatycznymi i różnymi formami suchej sauny oraz przeprowadzanymi w saunie wodnymi terapiami basenowymi. Cykl indywidualnych szkoleń doradczych w zakresie odżywiania również nadaje się idealnie do takiego pakietu.

Całkowita odmiana - Biorąc weekend lub tydzień wolnego, aby poczuć się i wyglądać lepiej jest oczywistą opcją, o ile oferowane usługi proponowane są w rozsądnej cenie. Wizyta w salonie aby zrobić sobie nową fryzurę, a następnie zorientowane na określone efekty, zabiegi w spa w konsultacji ze stylistką i być może krótka wizyta w sklepie z odzieżą sprawiają, że po tych czynnościach czujemy się jak nowo narodzeni. Często tego typu krótki wypad jest częściowym lub całkowitym oderwaniem się od spraw zawodowych. Ponadto taki pobyt odmieniający jest rodzajem samodzielnej zaradności, która wpływa na pogłębienie satysfakcji osoby z niego korzystającej.

Azyl dla par – Zabiegi spa dla par nigdy wcześniej nie były bardziej popularne. Według stowarzyszenia The Spa Association, 28% wszystkich ośrodków spa zwiększyła swoją pojemność w ubiegłym roku o pomieszczenia przystosowane do zabiegów dla par, a 67% wszystkich turystów w 2008 roku przyznało, że poszukiwało takich ośrodków spa, z których mogliby skorzystać wspólnie z towarzyszami podróży. Pojęcie "para" nie musi zresztą ograniczać się do typowego małżeństwa kobiety i mężczyzny. Dobrzy przyjaciele, matki i córki, jak również pary homoseksualne również pragnęliby korzystać z takiej opcji.

Kulturalny weekend - Zamiast inwestować w dalekie podróże wiele rodzin decyduje się na zwiedzanie pobliskiego centrum miasta lub pobytu w okolicy, urządzając sobie mini wakacje. Przebywanie w pobliżu domu i kontrolowanie wydatków jest bardziej popularne, niż kiedykolwiek wcześniej i może w zasadniczy sposób wpłynąć na ostateczny wynik finansowy hotelu poprzez odpowiednią ofertę pakietową. Niezależnie od tego czy będzie to wycieczka do galerii, czy polowanie na degustacje, to tworzenie lokalnych pakietów jest świetnym sposobem na skuszenie tych mniej zdecydowanych na odwiedzenie twojego hotelu ze względów praktycznych. Podobnie wycieczki po okolicy i doświadczanie okolicznych atrakcji mogą także stanowić udany wypoczynek weekendowy dla wielu osób.

Zmiana wieczornych nawyków obsługowych w hotelowych pokojach

W związku z tymi nawykami nie tylko tracimy potencjalnych bywalców spa, restauracji i uczestników aktywnego wypoczynku poza hotelem, można ich także utracić z powodu nie kończącej się rutyny proponowanych usług room service. Zwłaszcza kobiety mają skłonność do barykadowania się w swoim pokoju na koniec każdego dnia, unikając pobytu w barze lub samotnego posiłku w restauracji. Oferowanie zamiast tych śmiertelnie nudnych usług room service’u, usługi przygotowania pokoju do wypoczynku nocnego i zabiegów spa, na miejscu w hotelowym pokoju, jak na przykład godzinnego masażu lub kuracji spa, każdego wieczoru, według taryfy obowiązującej w ośrodku spa jest interesującym sposobem przełamywania typowych wzorców biznesowych, które są plagą tak wielu osób podróżujących służbowo. Ponadto sprzedaż usług pielęgnacyjnych w pokojach jest naturalnym rezultatem wprowadzenia w hotelu usług spa, tak jak sprzedaż realizowana w ramach bonów upominkowych, która mogłaby zostać niezrealizowana biorąc pod uwagę typową aktywność gościa w przeciętnej procedurze obsługi hotelowej.

Planowana zabiegów spa

Dla tych, którzy często odwiedzają twój ośrodek dotrzymując kroku nowinkom w swoich ulubionych zabiegach spa, ich potrzeby w tym zakresie, a także ich przyjaciół, rodziny i wzorce zakupowe będą sprawiać, że utrzymywać się będą w grupie lojalnych klientów wielokrotnie korzystających z twoich usług. Szczególnie więc planowanie sezonowych cykli usługowych, które odpowiadają ich przyzwyczajeniom naprawdę dobrze się sprawdza, zachęcając do podtrzymywania szablonu troski o siebie i wizyt w spa. Na przykład turysta, który przebywa w hotelu rotacyjnie w okresie 6-tygodniowym może być usatysfakcjonowany  zabiegiem pedicure w okresie letnim, a zimą 90-minutowym masażem, odmłodzeniem twarzy w okresie wiosennym i jesiennym zabiegiem enzymatycznej eksfoliacji całego ciała, aby poddać się rygorom zmieniających się pór roku. Te kwartalne stałe zabiegi mogą być uzupełnione masażem kondensującym ulubione sposoby tego zabiegu; kuracje anti-aging („przeciw starzeniu się”) i rutynowe manicure dla zachowania profesjonalnego wyglądu. Podobnie pakiety wewnętrznych zabiegów mogą być zaplanowane w ten sposób, aby były skoordynowane z profesjonalnymi usługami świadczonymi w spa w zakresie nawilżania, oczyszczania, odbudowy i ogólnej pielęgnacji ciała.

Niech twój ośrodek spa stanie się hotelową oczywistością

Czyż twoje hotelowe spa nie jest oczywistym udogodnieniem, porównywalnym tylko (być może) do restauracji? Zapewnienie łatwego dostępu do spa jest wieloczynnościowym rozwiązaniem, które powinno być oferowane gościom przy każdej okazji.

Przy przyjęciu do hotelu – Czy kiedy gość dokonuje rezerwacji jest informowany o usługach spa pozostających do jego dyspozycji, podczas pobytu w hotelu? Czy twoja reklama przez telefon w czasie oczekiwania, w trakcie prowadzonej rozmowy, zawiera informacje o usługach spa i jego pakietach? Czy jest możliwość rezerwacji tych usług łącznie przy rezerwacji pokoju lub apartamentu?

W pokoju - Czy usługi spa sprzedawane są i świadczone również w pokojach hotelowych? Oferowanie menu spa w broszurze informacyjnej dla gościa jest najmniej brane pod uwagę podczas prezentacji opcji spa dla gościa. Program zabiegów spa powinien być włączony do ogólnej funkcji informacyjnej zamieszczonej w hotelowym telewizorze. Zaoferuj przypięty do drzwi formularz zamówienia na usługi spa, które mogłyby być zrealizowane już następnego dnia rano, po jego natychmiastowym zaewidencjonowaniu i dokonaniu rezerwacji ku wygodzie gości. Zorganizuj pokojowe usługi spa takie,  jak masaż lub masaż na siedząco, przed kolacją lub po prostu przed snem.

Jako część usługi rodzinnej – W trakcie marketingu swojego hotelu zawsze proponuj opcje spa, albo w postaci pakietu, albo jako część opcji all-inclusive przez cały czas pobytu gościa w hotelu. Spróbuj przedstawić spa w sposób wizualny, odwołując się do wielu zmysłów, które spa zaspokaja poprzez poszczególne usługi. Spowoduj, aby działania marketingowe promujące spa widoczne były w całym hotelu, by przypominać gościom, że spa jest przyjaznym, profesjonalnym i luksusowym dodatkiem.

Ośrodek spa nie jest niechcianym dzieckiem w twoim hotelu. Wręcz przeciwnie, spa powinno być liderem marki i magnesem przyciągającym gości. Podczas gdy inne hotele i kurorty mogą zaoferować jedynie standardowe stawki komfortowych pokoi i być może standardowe posiłki, to twój hotel powinien wykreować niezapomniane doświadczenia gwarantowane ofertą spa. Ponadto poprzez poszerzenie opcji nowoczesnego stylu życia, planów programowych i wydarzeń organizowanych przy współudziale hotelowego spa, staje się ono poszukiwanym wyróżnikiem. Skorzystaj z wielu równoległych możliwości marketingowych, które naturalnie ujawniane są przy okazji promocji spa.


Melinda Minton



www.hotelinfo24.pl