Ściągaj gości na Twittera

2012-07-14, 18:50:50

Biznes hotelowy w dalszym ciągu zdominowany jest przez łowców zdeterminowanych przez takie kryteria, jak: ADR (średnia dzienna stawka), wskaźniki obłożenia i RevPAR (przychód na sprzedany pokój). Dlatego też wielu użytkowników zwraca się w kierunku Twittera.

Twitter jest perfekcyjnym miejscem łowieckim. Otwarta społeczność. w której z powodzeniem zagnieździły się marki zarówno w celu poprawy obsługi klienta, jak i w celu oferowania okazji, w stylu stron działających w technologii flash. W niniejszym artykule zawarto 5 porad dla przeprowadzenia kampanii łowieckiej na Twitterze:

Pięć porad na przyciągnięcie gości na Twittera

• Gromadź profile z Twittera. Pierwszym elementem rozpoczynania kampanii na Twitterze jest śledzenie odbywających się na nim konwersacji. Ułatw gościom możliwość podzielenia się z tobą swoimi profilami. Upewnij się, abyś mógł śledzić użytkowników figurujących na twoim CRM (programie zarządzania relacjami z klientem)##

• Czytaj tweety nowo przybywających. Dobrym sposobem na sprawdzenie nastrojów nowo przybywających klientów jest sprawdzanie ich strumienia wiadomości. W oparciu o kilka ostatnich tweetów i sprawdzeniu z jakiego okresu pochodzą, czy są świeże, czy starsze, będziesz w stanie zorientować się „czy twoi potencjalni klienci oczekują na wakacje”, czy też „obawiają się mającej nastąpić podróży służbowej”. Wykorzystuj te informacje w trakcie meldowania gości, aby ich lepiej obsłużyć.

• Dziel się lokalnymi ciekawostkami, zabawnymi zdjęciami. Tak, jak w każdej innej społeczności, pierwszą i podstawową funkcją Twittera jest zapewnienie użytkownikom dobrej zabawy. Dziel się więc nowymi, interesującymi wiadomościami o twojej społeczności, zabawnymi zdjęciami przedstawiającymi „wyścigi homarów” odbywających się w sąsiedztwie, a spotkasz się z natychmiastowym odzewem użytkowników komentujących twoje tweety i odnoszących się do zaprezentowanych treści. Nie wszystko polega na natychmiastowej twardej sprzedaży, ludzi trzeba zainteresować i przekonać do siebie

• Zaoferuj usługi konsjerskie na Twitterze. Bądź dostępnym w udzielaniu pomocy. Dostrzegaj zapytania adresowane w twoim kierunku lub dotyczące twojej lokalizacji i dostarczaj użytkownikom wyczerpujących informacji. Jeżeli ktoś pyta o restaurację, nie oferuj wyłącznie czołowych lokali. Traktuj rozmowy na Twitterze tak, jakbyś przeprowadzał je u siebie, zaoferuj im porady polecające, na przykład, małe bistro, o którym nie wie większość turystów.

• Oferuj okazyjne propozycje. Monitoruj ich powodzenie. Działalność na Twitterze polega ostatecznie na dokonywaniu konwersji. Dlatego też najlepszym sposobem ich monitorowania jest oferowanie na Twitterze specjalnych okazji. Pamiętaj, aby były one rzeczywiście dobrymi okazjami, a zbudujesz spore grono obserwatorów twoich poczynań. Nie ma co do tego wątpliwości.

Być może myślisz, że przedstawione wyżej porady wymagają wielkiego nakładu pracy. Oczywiście trzeba się w to zaangażować, ale narzędzia takie, jak Tweetdeck pomagają rozwiązywać wszelkie problemy. Możesz skorzystać z kodów promocyjnych prezentując specjalne okazje.

Pedro Colaco



www.hotelinfo24.pl