Problemy z hotelowym housekeepingiem

2012-07-15, 20:20:31

Problemy z hotelowym housekeepingiem obejmują szeroki zakres przypadków, poczynając od niezadowolenia gości do powstawania urazów przy pracy. Gość może narzekać na pracowników housekeepingu z powodu nieporządku w pokoju i zepsutych lub brakujących rzeczy osobistych gościa. Housekeeperzy mają obowiązek sprzątnięcia wielu pokoi hotelowych w ciągu zmiany roboczej i często muszą kontaktować się z gośćmi, odwiedzającymi i innymi pracownikami. Długa i żmudna praca wykonywana przez tych pracowników  jest bardzo wymagająca – co sprawia, że może być fizycznie niebezpieczna.

Bariery językowe
Bariery językowe często są głównym problemem hotelowego housekeepingu. Ponieważ stanowiska pracy w hotelowym housekeepingu to głównie stanowiska fizyczne, które w większości obsadzane są przez kobiety, więc wiele z nich zatrudnionych w tych działach pochodzi z Ameryki Łacińskiej i mówi tylko po hiszpańsku, jak podaje Hotel World Network. Może to być uciążliwie, gdy zachodzi konieczność skomunikowania się z anglojęzycznymi gośćmi i pracodawcami. Krótkoterminowe rozwiązanie barier językowych pomiędzy pracownikami może polegać na zastosowaniu systemu kodowania kolorami. Na przykład, jeśli chemiczne czyszczenie jest szczególnie toksyczne, mądrym rozwiązaniem będzie oznaczenie butelki czerwonym znacznikiem wskazującym na obowiązek zachowania ostrożności (może też oznaczać inne zagrożenia). Używaj poszczególnych kolorów dla oznaczania niektórych narzędzi lub sprzętu, jako bezpieczne lub niebezpieczne. Barwne elementy umieszczone na szmatkach do czyszczenia, które przeznaczone są dla określonych związków chemicznych używanych do tego celu, mogą być także pomocne w orientacji pracowników w tym zakresie, powodując że praca będzie skuteczniejsza i bezpieczniejsza.##

Kończenie pracy
Obowiązkiem większości pracowników housekeepingu jest codzienne uzupełnianie zapasów w pokojach hotelowych w świeże mydło, pościel i ręczniki. Niezadowolenie gości może wynikać z tego, że obsługa nie może nadążyć ze spełnianiem tych wymogów albo zapomina o wyposażeniu pokoi w niektóre przedmioty. Aby uniknąć tych problemów, przełożeni tych pracowników powinni zagwarantować im dwujęzyczne informacje przypominające o podstawowych obowiązkach, twierdzi Hotel World Network. Gdy wykonywane zadania dobiegają końca, zaleca się aby pracownik housekeepingu usiadł na łóżku i rozejrzał się po pokoju, oglądając go z perspektywy gościa. Powinni zauważyć, czy pokój wymaga dokładniejszego odkurzenia, czy też trzeba byłoby zająć się jeszcze ewentualnymi plamami lub zaciekami.

Urazy fizyczne
Urazy w pracy to kolejny problem z hotelowym housekeepingiem. Zgodnie z nowymi standardami, jeśli najlepsze i najdroższe hotele w USA starają się zapewnić luksusowe udogodnienia dla swoich gości, to housekeeping zmuszony jest do wykonywania bardziej wymagających zadań, w tym samym przedziale czasowym. Nadwyrężenie mięśni i ścięgien jest powszechne, podobnie jak sprawy związane z odpowiednim zadośćuczynieniem. "Jednym z powodów dlaczego ta kwestia stała się dla nas wyzwaniem jest to, żeby rzeczywiste warunki zatrudnienia w działach housekeepingu ujrzały światło dzienne, ponieważ pracownice w zbyt małym stopniu skarżą się na to, przez co przechodzą w pracy", powiedziała rzeczniczka związku zawodowego Unite Here, Amanda Cooper. Przełożeni powinni ustanowić politykę otwartych drzwi, umożliwiającą pracownikom housekeepingu swobodne wskazywanie na trudności natury fizycznej związane z wykonywaniem poszczególnych zadań i żądanie udzielenia pomocy tam, gdzie jest to konieczne.

Jeffery Keilholtz



www.hotelinfo24.pl