Marriott jest otwarty na zakup operatorów, aby pozyskiwać nowe marki

2014-02-09, 06:14:41

Marriott International Inc, właściciel takich marek jak: Ritz-Carlton i Renaissance, rozważa możliwość zakupu większej ilości firm zarządzających hotelami, po nabyciu południowoafrykańskiej grupy Protea Holdings Hospitality, powiedział dyrektor generalny Marriotta, Arne Sorenson.

"Jesteśmy otwarci na zakup większej liczby operatorów z powodów takich jak np. pozyskiwanie nowych marek, braku zorganizowanej dystrybucji, czy ze względów ekonomicznych," powiedział Sorenson w wywiadzie, na szczycie Americas Lodging Investment Summit w Los Angeles.

Marriott, druga co do wielkości amerykańska sieć hotelowa pod względem wartości rynkowej, potwierdziła, że podpisała ostateczną umowę nabycia grupy hotelowej Protea z siedzibą w Kapsztadzie, za 186 milionów dolarów. Transakcja zapewni prawie dwukrotne zwiększenie liczby pokoi firmy z Bethesda, w stanie Maryland, na terenie Afryki. Ich liczba wzrośnie do około 23000. ##

Marriott jest "oportunistyczny" w wyborze możliwych przejęć, a jego strategia rozwoju zmieniła się na przestrzeni lat, powiedział Sorenson. W marcu ubiegłego roku spółka poinformowała, że uruchamia europejski łańcuch hoteli budżetowych o nazwie Moxy Hotels we współpracy z producentem mebli, firmą Ikea, a w 2011 roku utworzyła spółkę joint venture z hiszpańską grupą hotelarską AC Hotels. Marriott zapowiada również wprowadzenie tej marki w USA.

"Jeśli powiedzielibyście mi pięć lat temu, że będziemy zajmować się segmentem hoteli ekonomicznych w Europie, to bym w to nie uwierzył," powiedział Sorenson o inwestycji w markę Moxy.


Źródło: Marriott International



www.hotelinfo24.pl