Turystyka biznesowa oczkiem w głowie łódzkich władz

2014-02-13, 17:24:49

Działaniom władz pragnącym wypromować miasto w segmencie turystyki biznesowej sprzyja rozwój bazy hotelowej, która w ciągu ostatnich kilku lat w dużej mierze odrobiła wieloletnie zapóźnienia. Dzięki planowanym przedsięwzięciem Łódź, jak mówi prezydent miasta Hanna Zdanowska, ma szansę wykorzystać ogromny potencjał konferencyjny i wykorzystać swe centralne położenie w kraju – informuje Polska Agencja Prasowa

Według informacji przekazanej przez Annę Mokrosińską, dyrektor Convention Bureau, w ciągu ostatnich lat baza hotelowa w mieście znacznie się rozwinęła. Funkcjonuje tu pięć hoteli czterogwiazdkowych i sporo trzygwiazdkowych. Łódź dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych ogółem, a także ponad 200 miejscami konferencyjnymi, które jednocześnie mogą pomieścić 32 tysiące osób.

"Z naszej wiedzy wynika, że Łódź jest idealnym miejscem do organizacji spotkań dla dużych, ogólnopolskich firm, jak również sektora średnich i małych przedsiębiorstw, które mają oddziały rozsiane po całej Polsce, bo najłatwiej im spotkać się w centrum Polski" – mówi Anna Mokrosińska. ##

Łódzkie Convention Bureau otrzymało ze środków unijnych dofinansowanie w wysokości ponad 1,1 miliona złotych na promocję turystyki biznesowej. Jego efektem będzie między innymi kompleksowy katalog ofert konferencyjno-hotelowych Łodzi, który ma obejmować wszystkie obiekty zainteresowane przyjmowaniem gości biznesowych i konferencyjnych.

Wśród innych działań promocyjnych wymienić należy: uruchomienie wielojęzycznego serwisu internetowego z praktycznymi informacjami ułatwiającymi organizację spotkań biznesowych; organizację wizyt studyjnych w Łodzi dla dziennikarzy, czy też przedstawicieli potencjalnych klientów, kierownictw firm i stowarzyszeń naukowych, którzy decydują o organizacji dorocznych spotkań, zjazdów czy konferencji.


Źródło: PAP – 12.02.2014



www.hotelinfo24.pl