Porady inspirujące poprawę wskaźnika RevPOR... i zysków

2012-08-18, 20:42:57

Jak już wcześniej pisałem, RevPOR (przychód na zajęty pokój) jest lepszym wskaźnikiem niż RevPAR (przychód na sprzedany pokój) lub ADR (średnia dzienna stawka) w przypadku hoteli typu butikowego. Myślenie w kategoriach rejestrowania łącznych wydatków ponoszonych na pokój (RevPOR zawiera wszelkie koszty łącznie z obsługą i kosztami dostaw posiłków i napojów do pokoju) obejmuje całość obszarów związanych z przychodami i kreuje  generowanie pomysłów na ich wykorzystywanie przy jednoczesnym wzbogacaniu całościowego doświadczenia gości.

Oto kilka pomysłów, które mogą wpłynąć na poprawę wskaźnika RevPOR, zwiększającego wzrost przychodów brutto i zysku w hotelach butikowych.##

Oferty usług w pokojach
• menu łazienkowe, włącznie z usługą pracownika hotelu przygotowującego kąpiel dla gościa,
• usługi powitalne, jak na przykład poczęstunek lampką wina i serem, wyłożenie świeżych kwiatów lub propozycja skosztowania truskawek w polewie czekoladowej
• ulepszone menu serwisowe w zakresie przygotowywania łóżek, oferowanie świeżo upieczonych ciasteczek czekoladowych, płatków róży, gorących wodnych podgrzewaczy łóżek i szlafroków z monogramem
• unikalne oferty minibarów zaopatrzonych w przepisy na sporządzenie firmowych koktajli zachęcających gości do zakupu dwóch napojów i alkoholu służących do przygotowania koktajlu na miejscu, w pokoju.
• „rozruchowe” zestawy usług spa w rodzaju usług proponowanych przez minibary
• specjalne okolicznościowe menu: na urodziny, rocznice i inne uroczystości, które można wzbogacić poprzez zaoferowanie płyty CD zawierającej „twoją melodię” graną przy wchodzeniu do pokoju, zabieraną przez gości do domu, specjalne masaże dla par w pokoju przez nie zajmowanym, śniadanie do łóżka, pokój wypełniony różami, ciasta urodzinowe dostarczane wprost  do pokoju itp.

Spa i handel detaliczny
• oferowanie wyższego standardu zabiegów
• przy przyjmowaniu klientów w spa, oferowanie rozszerzonej i wydłużonej wersji zabiegów i w miarę możliwości wersji bardziej luksusowych
• zalecanie kontynuowania zabiegów spa w domu zgodnie z dostarczanymi gościom rekomendacjami, pozwalającymi na podtrzymywanie efektów uzyskanych w trakcie zabiegów w ośrodku
• sprzedaż produktów leczniczych w punktach sprzedaży detalicznej; a jeśli goście będą do nich przekonani, to będą je kupowali do użytku domowego

Gastronomia
• bezpłatne śniadanie wraz z każdym kolejnym noclegiem. Przy zastosowaniu tej strategii ADR może wzrosnąć z 20 do 25 dolarów na każdy dzień w związku z podwójnym obłożeniem wynikającym ze wzrostu liczby gości zachęconych tą opcją gastronomiczną
• oferowanie stałej, przystępnej ceny na wina oferowane do posiłków - każdego rodzaju posiłków składających się z trzech, lub większej ilości dań
• intensyfikacja zysków związanych z biznesem prowadzonym w barach poprzez wcześniejsze terminy rezerwacji stolików, w związku z czym goście przybyli do lokalu, w oczekiwaniu na stolik, zamawiali będą drinki w hotelowym barze, a następnie zapraszanie gości na bezpłatny firmowy drink w barze po zakończeniu posiłku

Marketing
• Planowanie udogodnień, które mogłyby być ekscytującymi propozycjami dla lokalnych mieszkańców. Butikowy hotel może zaoferować modne lub klasyczne oferty, które zainteresują zarówno okolicznych mieszkańców, jak i gości spoza miasta. Usługi spa, oferta gastronomiczna i barowa lub handlowa nastawione wyłącznie na gości korzystających z noclegów jest ze swej natury ograniczona, w mniejszych hotelach i kurortach. Rozszerzenie oferty na lokalną klientelę pozwala zaś butikom na prowadzenie biznesu z wykorzystaniem stabilnego planowania, wychodzenia z określoną ofertą produktów, usług i kreatywności porównywalną z samodzielnymi konkurentami i dużymi kurortami.

Chris Pulito



www.hotelinfo24.pl