Niektóre obowiązki dyrektora naczelnego hotelu

2012-08-26, 20:03:42

Oprócz pełnienia, określonych w niniejszym opisie, obowiązków, dyrektor naczelny hotelu powinien wykonywać zadania wykraczające poza zwykłe procedury, a które wynikają z nie dających się przewidzieć okoliczności, w sytuacjach wyjątkowych. Musi podtrzymywać motywację i nastawienie na osiąganie celów przez swoich pracowników, mimo zdarzających się napięć i stresu. Powinien prowadzić hotel jako jego czołowy reprezentant utrzymujący obiekt w najwyższej formie. Przeczytaj ciąg dalszy, aby dowiedzieć się więcej na temat opisu stanowiska dyrektora naczelnego hotelu.

Jeśli kiedykolwiek przebywałeś w hotelu, to wiesz, jak jest różnica między dobrym, a złym hotelem. Oprócz estetyki, usługi świadczone przez hotel są decydującym czynnikiem wpływającym na poziom ich gościnności. Zadaniem dyrektora naczelnego hotelu jest zagwarantowanie, aby operacje były wykonywane sprawnie i skutecznie. Jest on odpowiedzialny za całokształt działalności swoich pracowników i wykonywanej przez nich obsługi. W zależności od wielkości hotelu i świadczonych usług, opis stanowiska dyrektora naczelnego hotelu w znacznym stopniu uogólnić. Warto więc przyjrzeć się, jakie są zadania i obowiązki dyrektora naczelnego.##

Obowiązki dyrektora naczelnego hotelu
• Zajmowanie stanowiska dyrektora naczelnego hotelu oznacza w zasadzie określanie struktury jego operacji. W związku z tym dyrektor naczelny musi wypracować zasady działania sfery finansów, zatrudniania pracowników i koordynacji pomiędzy sprzedawcami a klientami
• Wielokrotnie może się tak zdarzyć, że dyrektor naczelny będzie musiał dokonać zakupu potrzebnych produktów, takich jak egzotyczne warzywa, przyprawy, czy meble. Musi więc mieć zdolności negocjacyjne, aby uzyskać od sprzedawcy najlepsze ceny.
• Każdy hotel posiada przypisany na swoją działalność określony budżet. Te szacunkowe kwoty będą niejednokrotnie musiały być sprawdzane od zera w poszczególnych miesiącach i porównywane z faktycznymi przychodami i wydatkami w celu skontrolowania ich synchronizacji. Najdrobniejsze odchylenie może wystawić finansowe zdolności dyrektora naczelnego na próbę. Musi on więc również posiadać wiedzę, jak zarządzać hotelowymi finansami.
• W celu utrzymania aktualnej klienteli, a przede wszystkim jej powiększenia, dyrektor naczelny hotelu będzie musiał sprawować nadzór i wychodzić z pomysłami organizacji strategii i kampanii reklamowych. Poprzez wykonywanie tych zadań sprawdzana jest więc zdolność do niewerbalnej komunikacji i umiejętności analitycznych.
• Dyrektor musi zatrudniać pracowników, przydzielać ich do poszczególnych zespołów, rozdzielać pracę i co najważniejsze, podtrzymywać ich motywację. Regularnie zdarzające się sprzeczki z klientami mogą wpływać demobilizująco na hotelowy personel. W takich przypadkach dyrektor naczelny musi interweniować i wspierać swoich pracowników, a jednocześnie znajdować rozwiązanie problemów z korzyścią dla klientów.
• W niektórych przypadkach dyrektor naczelny musi pracować także do późna w nocy, w przypadku organizowania przez hotel ważnych przyjęć, czy wydarzeń. Jest to praca, która powoduje, że zatrudniona na tym stanowisku osoba, często pracuje w warunkach napięcia i stresu. Trzeba więc wykazywać się odpornym umysłem i opanowaną postawą, aby wykonywać swoje obowiązki z najwyższą perfekcją.
• Dyrektor musi także sprawować pieczę nad pozostającymi w dyspozycji hotelu środkami i nadzorować jednocześnie ich obrót. Umożliwia mu to kontrolę składania zamówień u sprzedawców zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym.
• Otoczenie hotelu musi być utrzymywane w nienagannym stanie. Aby to zapewnić dyrektor naczelny musi zatrudniać zespół housekeepingu i serwis techniczny. Czystość w hotelu musi być nieustannie kontrolowana, aby mieć pewność, że odpowiada określonym standardom.
• Musi aktywnie uczestniczyć w opracowywaniu menu, przygotowywaniu bezpłatnych koktajli i składaniu zamówień koniecznych do sprostania potrzeb ustalonych w jadłospisie.
• I na koniec, dyrektor naczelny hotelu musi przestrzegać przepisów prawa i przepisów sanitarno-higienicznych.

Średnia pensja dyrektora naczelnego hotelu w USA wynosi około 50.000 dolarów rocznie, ale może dochodzić do wysokości 100.000 dolarów dla doświadczonych specjalistów. Również takie czynniki jak lokalizacja i standard hotelu mogą odegrać dużą rolę w pakiecie wynagrodzenia otrzymywanym przez dyrektora. Dyrektor naczelny hotelu nie zawsze kontaktuje się bezpośrednio z klientami. Jego zadaniem jest zapewnienie tego, aby pracownicy pod jego nadzorem wykonywali dobrze swoje zadania. Prowadzenie hotelu to wysiłek całego zespołu, w którym dyrektor hotelu odgrywa rolę lidera, a jego pracownicy są jego kolegami z drużyny. To jest wspólny wysiłek, który musi być wykonywany w sposób zsynchronizowany w celu osiągnięcia pożądanego wyniku. W przypadku niedoboru pracowników, opis stanowiska pracy dyrektora hotelu dopuszcza wykonywanie przez niego obowiązków pracowników recepcji. Jest to praca, która daje przywileje wynikające z piastowania funkcji szefa, ale również wymagająca pracy na równi z podległymi pracownikami, jeśli zajdzie taka potrzeba.



www.hotelinfo24.pl