O planach hotelowych Orbisu mówi jego prezes Jean-Philippe Savoye

2006-11-07, 11:59:28

Orbis skończył 85 lat i dalej zamierza się rozwijać. Przedstawiona w marcu 2005 r. strategia zakłada przeprowadzenie w ciągu czterech lat modyfikacji swojej bazy hotelowej, aby dostosować ją do spodziewanych potrzeb rynku. Dziś większość hoteli ma charakter biznesowy lub wypoczynkowy. Prezes Orbisu zamierza jednak stworzyć więcej hoteli klasy ekonomicznej. Planuje, że do końca 2009 r. będą mieli połowę hoteli trzy-, cztero i pięciogwiazdkowych, a połowę jedno- i dwugwiazdkowych. Te opatrzone jedną gwiazdką będą tworzone pod znaną na świecie marką Etap, a dwiema będą należeć do rozwijanej już od pewnego czasu w Polsce sieci Ibis.

Orbisowscy stratedzy przewidują wzrost zapotrzebowania w Polsce na usługi hotelowe niższej kategorii. J.P. Savoye uważa, że w warunkach prawie 40-milionowego społeczeństwa, nabierającego nowych nawyków, jeśli chodzi o spędzanie wolnego czasu, możliwości rynku hotelowego są ogromne. Wzrostowi ruchu turystycznego w Polsce sprzyjać będzie przebudowa i rozbudowa infrastruktury, zwłaszcza dróg i autostrad. Polacy będą w przyszłości więcej podróżować samochodami, co będzie szło w parze z rosnącym zapotrzebowaniem na wygodne i zarazem rozsądne cenowo noclegi. Popyt ten może być z powodzeniem zaspokajany przez hotele sieci Etap – tanie a zarazem spełniające wszystkie zasadnicze wymogi do zapewnienia wygody podróżnym, z pokojami wyposażonymi we własna toaletę i prysznic, klimatyzację i telewizor. A wszystko to za cenę mieszczącą się w granicach 100-150 złotych. Pierwszy Etap budowany jest na miejscu dawnego hotelu Solec, drugi planowany jest na miejscu Hotelu Vera. W innych miastach Etapy powstaną w Lublinie, Gdańsku i Wrocławiu – w pobliżu Nowotelu. Orbis szuka również terenów tam gdzie jeszcze nie ma swoich obiektów: w Rzeszowie, Białymstoku, Bydgoszczy. W ciągu czterech lat ma powstać ponad dwadzieścia takich obiektów w Polsce. Ale to ma być dopiero pierwszy etap tworzenia sieci Etap. Jeśli spełni oczekiwania, będzie dalej rozwijana.

Przyszły Orbis ma łączyć tradycję z nowoczesnością i dysponować odpowiednią ofertą we wszystkich segmentach rynku. Ma więc równocześnie realizować dalekosiężny program renowacji i zmiany wystroju należących do firmy hoteli trzygwiazdkowych i wyższej kategorii. Na początku 2009 r. Orbis zamierza dysponować czterdziestoma hotelami należącymi do sieci Novotel i Mercure, równolegle do czterdziestu obiektów w sieciach Etap i Ibis, a także dwóch, trzech hoteli pięciogwiazdkowych w sieci Sofitel. Okrętem flagowym oferty ma być Grand Hotel w Sopocie. Hotel ten zachowa swą nazwę, a po zakończeniu obecnego remontu, w który inwestowane są duże kwoty, osiągnie standard 5+, kwalifikując się do kategorii hotel palace, podobnie jak najbardziej luksusowe i najpiękniejsze hotele na świecie, jak np. hotel Scribe w Paryżu czy Winter Palace w Luksorze, którymi notabene zarządza sieć Sofitel.

Źródło: Nowe Życie Gospodarcze – 15.01.2006 r.


www.hotelinfo24.pl