Orbis skończył 85 lat i dalej zamierza się rozwijać. Przedstawiona w marcu 2005
r. strategia zakłada przeprowadzenie w ciągu czterech lat modyfikacji swojej
bazy hotelowej, aby dostosować ją do spodziewanych potrzeb rynku. Dziś większość
hoteli ma charakter biznesowy lub wypoczynkowy. Prezes Orbisu zamierza jednak
stworzyć więcej hoteli klasy ekonomicznej. Planuje, że do końca 2009 r. będą
mieli połowę hoteli trzy-, cztero i pięciogwiazdkowych, a połowę jedno- i
dwugwiazdkowych. Te opatrzone jedną gwiazdką będą tworzone pod znaną na świecie
marką Etap, a dwiema będą należeć do rozwijanej już od pewnego czasu w Polsce
sieci Ibis.
Orbisowscy stratedzy przewidują wzrost zapotrzebowania w
Polsce na usługi hotelowe niższej kategorii. J.P. Savoye uważa, że w warunkach
prawie 40-milionowego społeczeństwa, nabierającego nowych nawyków, jeśli chodzi
o spędzanie wolnego czasu, możliwości rynku hotelowego są ogromne. Wzrostowi
ruchu turystycznego w Polsce sprzyjać będzie przebudowa i rozbudowa
infrastruktury, zwłaszcza dróg i autostrad. Polacy będą w przyszłości więcej
podróżować samochodami, co będzie szło w parze z rosnącym zapotrzebowaniem na
wygodne i zarazem rozsądne cenowo noclegi. Popyt ten może być z powodzeniem
zaspokajany przez hotele sieci Etap – tanie a zarazem spełniające wszystkie
zasadnicze wymogi do zapewnienia wygody podróżnym, z pokojami wyposażonymi we
własna toaletę i prysznic, klimatyzację i telewizor. A wszystko to za cenę
mieszczącą się w granicach 100-150 złotych. Pierwszy Etap budowany jest na
miejscu dawnego hotelu Solec, drugi planowany jest na miejscu Hotelu Vera. W
innych miastach Etapy powstaną w Lublinie, Gdańsku i Wrocławiu – w pobliżu
Nowotelu. Orbis szuka również terenów tam gdzie jeszcze nie ma swoich obiektów:
w Rzeszowie, Białymstoku, Bydgoszczy. W ciągu czterech lat ma powstać ponad
dwadzieścia takich obiektów w Polsce. Ale to ma być dopiero pierwszy etap
tworzenia sieci Etap. Jeśli spełni oczekiwania, będzie dalej rozwijana.
Przyszły Orbis ma łączyć tradycję z nowoczesnością i dysponować
odpowiednią ofertą we wszystkich segmentach rynku. Ma więc równocześnie
realizować dalekosiężny program renowacji i zmiany wystroju należących do firmy
hoteli trzygwiazdkowych i wyższej kategorii. Na początku 2009 r. Orbis zamierza
dysponować czterdziestoma hotelami należącymi do sieci Novotel i Mercure,
równolegle do czterdziestu obiektów w sieciach Etap i Ibis, a także dwóch,
trzech hoteli pięciogwiazdkowych w sieci Sofitel. Okrętem flagowym oferty ma być
Grand Hotel w Sopocie. Hotel ten zachowa swą nazwę, a po zakończeniu obecnego
remontu, w który inwestowane są duże kwoty, osiągnie standard 5+, kwalifikując
się do kategorii hotel palace, podobnie jak najbardziej luksusowe i
najpiękniejsze hotele na świecie, jak np. hotel Scribe w Paryżu czy Winter
Palace w Luksorze, którymi notabene zarządza sieć Sofitel.
Źródło: Nowe
Życie Gospodarcze – 15.01.2006 r.
|
|