Test dla hotelarzy 6 – Technik hotelarstwa

2012-10-21, 16:50:48

1. Weryfikacji rodzaju i kategorii hoteli i moteli  dokonuje się nie rzadziej niż:
A. co roku
B. co 2 lata
C. co 3 lata
D. co 5 lat

2. Dźwigi osobowe muszą być zainstalowane w hotelu 5*, gdy posiada on:
A. powyżej 5 kondygnacji
B. powyżej 1 kondygnacji
C. w każdym hotelu 5*
D. nie określa tego kategoryzacja

3. Kto prowadzi ewidencję pensjonatów?
A. wojewoda
B. marszałek województwa
C. wójt, burmistrz lub prezydent miasta
D. prezydent kraju

4. Cymes, czulent, kugel, chałka, maca to tradycyjne potrawy kuchni:
A. węgierskiej
B. meksykańskiej
C. chińskiej
D. żydowskiej

5. W kuchni koszernej nie łączy się:
A. potraw mięsnych z mącznymi
B. potraw mlecznych z mącznymi
C. owoców morza z warzywami
D. potraw mięsnych z mlecznymi

6. Calvados jest wódką otrzymywaną ze spirytusu:
A. ziemniaczanego
B. żytniego
C. winogronowego
D. jabłkowego

7. Timesharing to:
A. możliwość korzystania z turystycznego obiektu noclegowego w oznaczonym czasie, w każdym roku, w zamian za płacenie przedsiębiorcy ryczałtowego wynagrodzenia
B. możliwość korzystania z dodatkowych usług hotelowych bezpłatnie
C. możliwość zarezerwowania apartamentu w dużo niższej, promocyjnej cenie
D. możliwość korzystania z turystycznego obiektu noclegowego w dowolnie wybranym czasie po promocyjnej cenie

8. Typy węzłów higieniczno-sanitarnych to:
A. pełny, rozbudowany, uproszczony
B. pełny, prosty, standardowy
C. prosty, rozbudowany, reprezentacyjny
D. prosty, reprezentacyjny, uproszczony

9. Doposażenie pokoju stosowane wobec gości VIP to:
A. przystawka
B. dostawka
C. wstawka
D. wystawka

10. Z – bed to:
A. standardowe pojedyncze łóżko
B. składana dostawka, najczęściej chowana w ciągu dnia w szafie
C. szerokie i długie podwójne łóżko
D. składana ruchoma dostawka, przesuwana na specjalnych rolkach

11. Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest obowiązkowe:
A. we wszystkich hotelach.
B. w hotelach kategorii 3* 4* i 5*
C. w hotelach kategorii 4* i 5*
D. tylko w hotelach kategorii 5*

12. Basen jest niezbędnym elementem w hotelu:
A. 5*
B. 4* i  5*
C. 5* zlokalizowanym w miejscowościach rekreacyjnych
D. nie jest wymagany

13. Na jak długi maksymalnie czas można otrzymać przyrzeczenie zaszeregowania obiektu?
A. na 6 miesięcy
B. na rok
C. na 2 lata
D. na 3 lata

14. Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych w 2010 roku dotyczyła m.in. wprowadzenia:
A. zwiększonych wymagań w nowej definicji pola namiotowego 
B. zmniejszonych wymagań w definicji motelu
C. definicji nowego obiektu hotelarskiego –hotelu
D. zmniejszonych wymagań w definicji campingu

15. W miejscowości przedstawionej na zdjęciu rozwija się przede wszystkim turystyka:
A. wypoczynkowa, kwalifikowana i wyjazdowa
B. krajoznawcza, agroturystyka i długoterminowa
C. religijna, wypoczynkowa i krótkoterminowa
D. wypoczynkowa, zorganizowana i długoterminowa
 
16. Hotel Bristol organizuje oficjalny obiad. W zaproszeniu pracownicy hotelu umieścili  informację Black tie. Oznacza to, że obowiązującym ubiorem męskim będzie:
A. frak
B. smoking
C. strój wizytowy
D. surdut

17. Kiedy hotelarz może odmówić przyjęcia rzeczy cennych gościa na przechowywanie?
A. gdy zagrażają one bezpieczeństwu
B. gdy zajmują zbyt dużo miejsca
C. są zbyt cenne
D. we wszystkich wymienionych przypadkach.

18. Depozyt gwarancyjny oznacza:
A. przedpłatę części ceny za usługę
B. korzystanie ze skrytki w sejfie hotelowym
C. przyjęcie kosztowności do depozytu
D. pozostawienie rzeczy poza hotelem

19. Który element marketingu-mix zastosował hotel Venus umieszczając tablicę informującą o swojej ofercie wzdłuż drogi dojazdowej do miasta:
A. promocję
B. cenę
C. produkt
D. dystrybucję

20. Który skrót oznacza zakwaterowanie ze śniadaniem:
A. HB
B. BB
C. OB
D. CB

21. Na podstawie zawartego w folderze reklamowym hotelu opisu wyposażenia węzła higieniczno-sanitarnego można stwierdzić, że spełnia on wymagania kategoryzacyjne dla hoteli:
Atrakcją naszego hotelu są pokoje z olbrzymią łazienką, wyposażoną w nowoczesną kabinę prysznicową oraz wannę z hydromasażem. Kryształowe lustra, podgrzewana podłoga. Pełne wyposażenie podstawowe i uzupełniające (z wyjątkiem suszarki do włosów).


A. 5*,4*,3*,2*.
B. 3*,2*,1*.
C. 4*,3*,2*,1*.
D. 5*,4*,3*.

22. Potencjał usługowy zakładu hotelarskiego określany jest przez:

A. Ilość miejsc w restauracji
B. Ilość hoteli należących do danej sieci
C. Średni zarobek właściciela hotelu
D. Liczbę miejsc noclegowych *


23. Napis "Maid in room" na wywieszce klamkowej oznacza:
A. pokój w trakcie sprzątania *
B. wymianę pościeli na nowa
C. uzupełnianie mini baru przez pokojową
D. śniadanie do pokoju

24. Do wzrostu frekwencji w hotelu najbardziej przyczynia się:

A. grzeczność personelu i niezmienność poziomu oferowanych usług
B. oznakowanie drogi dojazdowej do hotelu i atrakcyjność pomieszczeń
C. niecodzienność zachowań wszystkich pracowników hotelu
D. nowoczesność wyposażenia pokoi i dostępność usług

25. W grupie Marriott International średnia cena za pokój (ADR) w roku 2006 wynosiła 153 $, frekwencja 73,2 %.  Wskaźnik RevPAR (przychód przypadający na jeden dostępny pokój) wynosi
:
A. 112 $.
B.  53 $.
C. 161 $.
D. 73 $.

Opracowała: Aleksandra Lewandowska


Odpowiedzi:
1c, 2b, 3b, 4d, 5d, 6d, 7a, 8a, 9c, 10d, 11a, 12d, 13c, 14b, 15d, 16c, 17d, 18a, 19a, 20b, 21b, 22d, 23a, 24a, 25a
 



www.hotelinfo24.pl