Najbardziej intrygujące hotele na świecie

2014-04-10, 19:20:07

Przytłoczeni codzienną rutyną i natłokiem zajęć, często marzymy o odpoczynku od szarej rzeczywistości. Spontaniczny wypad z przyjaciółmi, wycieczka za miasto, podróż do innego kraju… Każda okazja do wyjazdu i poznawania nowych miejsc wnosi do naszego życia wiele pozytywnej energii! A co z noclegiem? Jak wybrać hotel, który okaże się równie fascynujący i dostarczy dodatkowych wrażeń? Wystarczy, że wybór padnie na hotel butikowy.

Butikowy - czyli jaki?

Przenieśmy się na chwilę do Paryża… Pośród wielu zatłoczonych uliczek stolicy mody można natknąć się na butiki - małe, stylowe sklepy z ekskluzywną odzieżą. W ich asortymencie często można znaleźć prawdziwe perełki, nie spotykane nigdzie indziej. Nie ma dwóch takich samych butików. Każdy z nich jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju.

Jak się okazuje, hotele także mogą mieć w sobie coś z butików. Atrakcyjna lokalizacja, wyszukane wnętrza, dbałość o najdrobniejsze szczegóły, nacisk na zaspokojenie potrzeb najbardziej wymagających klientów - to właśnie butikowość. ##

Żywe dzieła sztuki

W hotelach butikowych nie ma dwóch takich samych pokoi. Każdy z nich urzeka swoim niepowtarzalnym stylem i wyszukanymi dodatkami. Przeważnie nawiązują one do charakterystycznych motywów znanych z architektury i sztuki, takich jak barok czy renesans. Nierzadko podkreślają też charakter miasta lub miejsca, w którym są usytuowane. Ich niepowtarzalność sprawia, że stali goście hotelu za każdym razem mogą odkryć go na nowo.

Butikowość to zapewnienie klientom wysokiej jakości obsługi oraz dostarczenie im niezapomnianych estetycznych wrażeń. Wnętrza obfitujące w dzieła sztuki z całego świata, czy też zaskakujące dekoracje, to pożądane elementy wnętrza butikowego hotelu - mówi Andrzej Grzechnik, Prezes Hotelu Bayjonn.

Nie sugeruj się liczbą pokoi!

Jedna z cech określających hotele butikowe odnosi się do ilości ich pokoi. Przeważnie jest ich niewiele - od kilku do kilkudziesięciu. Doprowadziło to do tego, że wielu właścicieli małych hoteli mylnie zaczęło je nazywać butikowymi. Warto więc pamiętać, że liczba pokoi to nie wszystko. Niepowtarzalny klimat, unikalny styl i podwyższony standard obsługi to równie ważne wyznaczniki butikowości. Istnieje zresztą wiele przykładów butikowych hoteli, które liczą sobie nawet kilkaset pokoi. Największy z nich - Hudson, usytuowany na nowojorskim Manhattanie, mieści ich dokładnie 821!

A zaczęło się ponad 35 lat temu…

Najstarszym butikowym hotelem jest Blakes Hotel w Londynie. Powstał w 1978 roku. Inspiracją dla jego projektantki, Anouski Hempel, były jej liczne podróże po Azji- stąd też wnętrza hotelu obfitują w orientalne motywy i eksponaty z dalekiego wschodu. Jednym z najpopularniejszych butikowych hoteli jest Washington School House Hotel. Usytuowany w kurorcie narciarskim Park City w Stanach Zjednoczonych. Mieści się w odrestaurowanym budynku szkoły z 1889 roku. Unikalne, stylowe wnętrza pełne dzieł sztuki z całego świata oraz malownicza okolica przyciągają do niego tysiące turystów!

W czeskiej Pradze na gości czeka z kolei  The Augustine, hotel butikowy mieszczący się w XIII-wiecznym klasztorze. Łączy w sobie nowoczesność ze średniowiecznym patosem, co czyni z niego miejsce, do którego chce się wracać i odpocząć od zgiełku wielkiego miasta.  
Nie trzeba jeździć do innych krajów, aby natknąć się na butikowy hotel. W samym Trójmieście jest ich kilkanaście. W centrum Sopotu czaruje i zachwyca Bayjonn. Już sama nazwa tego miejsca intryguje i sprawia, że warto zwrócić na niego uwagę. Hotel łączy w sobie nowoczesny, luksusowy wystrój z motywami dawnego Sopotu, dostarczając gościom niezapomnianych, estetycznych wrażeń. Kilka razy do roku zmieniamy wybrane elementy dekoracji wnętrza hotelu. Chcemy inspirować i zaskakiwać naszych klientów. Dbałość o nawet najdrobniejsze szczegóły sprawia, że nasi goście za każdym razem mogą odkrywać Bayjonn na nowo - podkreśla Andrzej Grzechnik, Prezes Hotelu Bayjonn.

Daj się zaskoczyć!

Butikowe hotele stają się coraz bardziej popularne. Wychodzą naprzeciw oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów i zaskakują ich swoją unikalnością. To miejsca dla osób spragnionych nowych wrażeń i oczekujących od hotelu nieco więcej, niż tylko noclegu. Jedno jest pewne - butikowość uzależnia. Ci, którzy choć raz poznają uroki butikowego hotelu, zapragną wrócić do niego ponownie i odkryć go na nowo.


Źródło: Insource PR.com – 10.04.2014



www.hotelinfo24.pl