Co powinieneś zrobić, żeby zostać liderem marketingowym w branży hotelarskiej

2012-12-16, 18:39:06

Posiadanie lub zarządzanie dobrej klasy hotelem wiąże się tylko z kosztem wejścia do biznesu hotelarskiego. Aby jednak rozbudować hotelową turystykę biznesową i pozyskać większą liczbę turystów tego typu, trzeba zrobić coś więcej. Masz przecież tysięczne rzesze konkurentów – cóż więc można zrobić, aby się wyróżniać?

James Rores, założyciel i dyrektor generalny Pipeline Coach Inn podzielił się ostatnio z Inc. Magazine 7 zagadnieniami, którymi przedsiębiorstwa mogłyby się zająć, aby stać się liderami w swojej dziedzinie. Oto one – przystosowane przeze mnie do potrzeb marketingu hotelarskiego.##
- Czy twój biznes jest dochodowy? Pytanie to wydaje się oczywiste, jeżeli jednak nie osiągasz sensownego zysku, to nie będziesz miał żadnych środków budżetowych na reklamę turystyki biznesowej lub grup biznesowych
- Czy utrzymujesz stałą bazę lojalnych klientów? W branży panuje przekonanie, że aby pozyskać nowego klienta trzeba zainwestować dziesięć dolarów, natomiast na utrzymanie stałego klienta potrzeba zaledwie jednego dolara. Utrzymywanie satysfakcji i zadowolenia wśród aktualnych klientów hotelu, jest najprostszym sposobem rozwijania swojej działalności
- Czy dysponujesz formalnym planem sprzedaży? Czy opracowałeś zasady i procedury sprzedaży prowadzące do generowania sprzedaży i postępujesz zgodnie z nimi? Czy stosujesz je w prośbach o przedstawienie propozycji, rozmowach telefonicznych, e-mailach i zapytaniach stawianych w mediach społecznościowych? Posiadanie takich procedur wraz z celami stawianymi w kontaktach z losowo wybranymi i umówionymi klientami pomoże w koncentracji personelu sprzedażowego na finalizacji transakcji handlowych
- W jaki sposób wyróżniasz się spośród swojej konkurencji? Wiedząc o tym, że twój hotel jest unikalny, to specjalne oferty będą tym, co pomoże odróżnić cię od innych. Uświadomienie zaś twoim aktualnym i potencjalnym klientom tych różnic, będzie kluczem do sukcesu.
- Czy jesteś innowacyjny? Czy twoje przedsiębiorstwo jest otwarte na zmiany i oferuje nieszablonowe oferty usług? Nieustanne wycenianie i zmiany w wycenach hotelowych ofert oraz upewnianie się, że zaspokajają potrzeby ciągle zmieniającego się turysty biznesowego, sprawią że staniesz się bardziej przez niego zapamiętywanym
- Czy całe twoje przedsiębiorstwo funkcjonuje w oparciu o określoną kulturę sprzedaży? Powiedzenie, że "nic nie jest wyprodukowane, zanim nie zostanie sprzedane " jest bardzo prawdziwe. W celu rozwoju biznesu grupowego, twój zespół sprzedażowy musi finalizować kontrakty w tym biznesie, ale zazwyczaj nie robi tego w oderwaniu od innych służb hotelowych. Każdy z pracowników musi mieć sprzedażowe nastawienie mentalne, od pracowników housekeepingu po dyrektora naczelnego
- Czy jesteś liderem marki? Czy twoi klienci wiedzą kim jesteś, kiedy spostrzegają twoje logo, słyszą twój dżingiel lub czytają twoje reklamy? Posiadanie identyfikowalnej i koherentnej marki może walnie przyczynić się do skutecznej reklamy turystyki grupowej w odniesieniu do twojego hotelu

Czy twoje przedsiębiorstwo jest rynkowym liderem? Czy akceptujesz powyższą listę, czy też uważasz, że brak w niej konkretnych elementów?

Dede Mulligan



www.hotelinfo24.pl