Szwedzi tworzą w Polsce nową sieć

2007-08-24, 10:46:40

Szwedzi chcą utworzyć w naszym kraju sieć tanich i dobrych hoteli na bazie obiektów JAT. Jeszcze przed EURO 2012.

Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW), producent węgla koksowego, pozbywa się działalności niezwiązanej z podstawową działalnością. Rozpoczęła od Jastrzębskiej Agencji Turystycznej (JAT). Zarząd JSW ogłosił przetarg na sprzedaż 100 proc. udziałów JAT, nie tylko w prasie krajowej, lecz także zagranicznej. Zgłosiło się kilku chętnych. Cena wywoławcza wynosiła 18,1 mln zł, a przetarg wygrała szwedzka firma Cebo Konsult, płacąc 23,1 mln zł.



— Chcemy zbudować w Polsce sieć hoteli dwu- i trzygwiazdkowych. Kupiliśmy pięć obiektów, ale w perspektywie średnioterminowej chcemy mieć ich 15-20. Będą działały pod marką JAT Diament. Prowadzimy rozmowy z grupą, która ma pięć hoteli. Interesują nas miasta powyżej 250 tys. mieszkańców i znane miejscowości turystyczne — mówi Patrik Gransäter, szef Cebo Konsult.


Cebo Konsult to spółka celowa, której kapitał wynosi 10 mln EUR. Założył ją Patrik Gransäter, który ma 45 proc. udziałów. 45 proc. należy do Stefana Hellberga, współzałożyciela szwedzkiej firmy doradczej BTS, notowanej na giełdzie w Sztokholmie. 10 proc. ma Claes Lindblom, ekspert w sektorze hoteli i restauracji.


W pięciu kupionych hotelach inwestor planuje drobne zmiany.

— Budynki są w dobrym stanie. Właściciel wydał na ich modernizację 6 mln EUR. Zamierzamy podnieść standard wnętrz. Wydamy 10 mln zł na meble z sieci IKEA. Ponadto będziemy szkolić pracowników. Naszym klientom chcemy zaoferować możliwość korzystania m.in. ze spa — zapowiada Patrik Gransäter.


Mariusz Twarogowski, prezes JAT, ocenia, że modernizacja pochłonie 10-15 mln zł. Inspiracją decyzji biznesowych Szwedów jest organizacja przez Polskę Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 i brak bazy hotelowej na kieszeń przeciętnie zarabiającego Kowalskiego.


JAT ma siedem obiektów: trzy ośrodki wypoczynkowe (Diament w Pobierowie, 500 metrów od plaży, Neptun w Sianożętach nad morzem, Jastrzębianka w centrum Zakopanego), wyciąg narciarski Złoty Groń w Istebnej, a także obiekty miejskie w Jastrzębiu-Zdroju (Centrum Szkoleniowo-Rekreacyjne Diament oraz Górnośląskie Centrum Kultury).

 

Źródło: Puls Biznesu – 24.08.2007 r.



www.hotelinfo24.pl