Wizyta książęcej rodziny impulsem do zwiększenia obrotów australijskiej turystyki

2014-05-11, 06:22:47

Kiedy brytyjska książęca rodzina (książę William, księżna Catherine i ich syn, George) wyjechała już do domu, australijscy operatorzy turystyczni zasypywani są zapytaniami i rezerwacjami, które skutkować mogą dziesiątkami milionów dolarów do wydania przez turystów zamierzających przyjechać do Australii.

Wizyty Oprah Winfrey w 2010 i Ellen DeGeneres w ubiegłym roku przyczyniły się do 6,2-procentowego wzrostu, porównując rok-do-roku, przyjazdów turystycznych z USA do Australii, wzmacniając australijską gospodarkę o wartość 2,5 miliardów dolarów amerykańskich.

Branża turystyczna oczekuje podobnych korzyści z 10-dniowej wizyty księcia Williama, księżnej Kate Middleton i ich syna, George’a. ##

10-dniowa wizyta rodziny książęcej kosztowała australijskich podatników ponad 2 mln USD. W jej trakcie miliony widzów były świadkiem wizyty w niektórych z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Australii, wśród których znalazły się między innymi: formacja skalna Three Sisters (Trzy Siostry), gmach Opery w Sydney, plaża Manly Beach w metropolii Sydney, Canberra i formacja skalna Uluru w centralnej części Australii, na Terytorium Północnym.

Dyrektor zarządzający w Tourism Australia, John O'Sullivan, nazwał przekazy z tej wizyty "turystycznym złotem", dodając, że obrazy pokazywane w telewizji są "rodzajem międzynarodowej ekspozycji, którą jest trudno wycenić i która z pewnością zainspiruje wielu widzów na całym świecie, aby pójść w ślady rodziny książęcej i zarezerwować wakacje dla siebie na antypodach".

Ray Stone, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w firmie Voyages Indigenous Tourism Australia, reprezentującej lokalizacje w pobliżu Uluru, gdzie przebywała książęca para powiedział, że wpływ tej wizyty w Uluru już można określić, jako istotny.

Ray Stone szacuje, że wizyta doprowadzi do 10-15 procentowego wzrostu przychodów dla Voyages z krajowych i brytyjskich rynków turystycznych.



www.hotelinfo24.pl