Letnie i zimowe kurorty w Polsce potrzebują ukierunkowanych działań hotelarskich

2014-05-20, 16:37:54

Taką, między innymi opinię, w temacie aktualnej sytuacji polskiego hotelarstwa i konieczności zagospodarowania niektórych nisz tej branży, zaprezentował Franz Jurkowitsch, prezes Warimpex Finanz und Beteiligungs AG – ujawnia Property News.pl

Zdaniem Jurkowitscha najwięcej do zrobienia na rynku hotelowym w Polsce jest w kurortach zimowych i letnich, a także miejscowościach uzdrowiskowych. Oferta hotelowa w tych miejscach jest zdecydowanie za droga. - Obowiązujący tam poziom cen jest porównywalny do stawek w hotelach za granicą. Obiekty te bardzo często przegrywają więc konkurencję o masowego klienta.

Prezes Warimpexu zwraca też uwagę na konieczność poprawy sytuacji w segmencie hoteli budżetowych, które przy zachowaniu odpowiedniego do potrzeb standardu jakości, stanowić powinny szeroką bazę miejsc noclegowych dostępnych na przeciętną kieszeń. ##

Sytuacja branży hotelowej w ujęciu bardziej globalnym konsekwentnie się jednak polepsza, o czym świadczą ostatnie transakcje inwestycyjne. - Pod koniec 2012 roku Warimpex sprzedał hotel InterContinental i zarobił na tej transakcji tyle, ile wynoszą stopy kapitalizacji dla najlepszych projektów biurowych - mówi Jurkowitsch. Szykuje się też sprzedaż powstającego jeszcze w centrum Warszawy hotelu marki Hampton by Hilton, gdzie stopa kapitalizacji ma być również na poziomie zbliżonym dla transakcji biurowych.

Zjawiskiem, które wpływa w istotnym stopniu, na rozwój branży hotelarskiej, jest postępująca mobilność społeczeństwa i gwałtowny rozwój aplikacji internetowych. - Rezerwacje w znacznej mierze są dokonywane za pomocą wyspecjalizowanych portali lub bezpośrednio na stronach hoteli. Dziś tradycyjne systemy komputerowej rezerwacji nie są już potrzebne. Konieczne są profesjonalne platformy internetowe – podsumowuje Jurkowitsch.


Źródło: Property News.pl – 19.05.20104



www.hotelinfo24.pl