Zebrania przed rozpoczęciem zmiany

2006-11-11, 11:12:57

Niektóre z najbardziej klasycznych, luksusowo-ekstrawaganckich restauracji organizuje je w praktyce. To świetny sposób, aby wskoczyć przed rozpoczęciem zmiany i uzgodnić ze wszystkimi ten sam plan działania.

Czasami zebrania przedzmianowe lub, jak czasami nazywane „przed rozpoczęciem show” mogą zostać zepchnięte na bok, ponieważ nie zwraca się na nie właściwej uwagi. Zebranie zazwyczaj trwa kilka minut; osoba prowadząca je musi posiadać dobre informacje, aby wypełnić ten czas.

Co powinno się dziać na zebraniu przed zmianą? Kto je powinien prowadzić? Oczywiście, musi zawierać menu i inne dodatki. Należy wspomnieć o dużych i/lub wyjątkowych przyjęciach i jakichkolwiek specjalnych zadaniach związanych z daną zmianą. Aby były najskuteczniejsze, powinny być także interakcyjne. Obsługa szybko się znudzi, jeżeli zostanie zwyczajnie obrzucona informacjami.

Powinny być przedyskutowane różne tematy dotyczące każdej zmiany. Aby zachęcić do współdziałania, można dyskutować na temat narzędzi i technik, jakie moją być wykorzystane w pracy. Poproś na przykład kogoś, aby zademonstrował właściwe zabranie talerza w niezręcznej pozycji. Są kelnerzy, którzy nie czują się komfortowo w takich sprawach i czują się trochę zawstydzeni, aby o to zapytać. Nawet, jeżeli uważają, że czują się pewnie, obejmij to! Ktoś z tego trochę wyniesie, nawet jeżeli nie powie tego głośno.

Takie zebranie powinien prowadzić kierownik restauracji lub kierownik zmiany. Powinien posiadać jasny plan tego, o czym chce rozmawiać. Zebranie przedzmianowe to nie czas na karanie czy besztanie załogi. Jeżeli musisz wskazać na niektóre złe zwyczaje czy nadużycia nie wymieniaj nazwisk. Zwykłe wspomnienie o tym powie winnemu, że został zauważony i jest obserwowany. Załóż, że jest niewinny; wszyscy popełniamy błędy w ocenie.

Z drugiej strony, jeżeli ktoś zrobił coś niesamowitego i fantastycznego, wszelkimi sposobami wspomnij jego imię i daj mu rundkę na aplauz! Każdy lubi być doceniany i poklepywany po plecach za dobrze wykonaną pracę. Wyślesz przekaz, że takie zachowanie jest nagradzane i wyróżniane.

Jeżeli twoja załoga często wykonuje w myślach coś innego podczas pracy, możesz wypróbować kilku ćwiczeń. Lubię przynosić małą piłkę i najzwyczajniej rzucać ją do kogoś. Moim „przypadkowym” wyborem jest zazwyczaj ktoś, kto wygląda jakby zupełnie nie był w pracy. Wkrótce zobaczysz, kto jest skupiony, a kto nie. Obserwuj tak samo wieczorne postępy; sumienny kelner będzie się koncentrował na pracy i będzie miał doskonałą noc. Ale mimo to, inny obsługujący może wcale nie być tym wzruszony. Te małe rzeczy powiedzą ci dużo o twojej załodze.

Większość takich zebrań wymaga, aby załoga była gotowa, w stroju służbowym, a wszystkie narzędzia w pogotowiu. Załoga ma być gotowa do pracy na „floorze” tzn. gotowa do obsługi i bycia zauważonym przez gościa.

Nie musisz prowadzić wytwornej restauracji, aby udanie prowadzić znaczące spotkania przedzmianowe. To po prostu kolejny sposób, aby poprawić twój profesjonalizm i dać wsparcie twojej załodze. Spróbuj, one naprawdę przynoszą efekty!

Susie Ross


© Copyright Susie Ross, Waiter Training
Tytuł artykułu w oryginale "Pre-Shift Meetings"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Susie Ross – założycielka firmy Waiter Training, 15-letnią karierę w branży restauratorskiej, rozpoczynała jako kelner, obecnie instruktor szkoleń z obsługi kelnerskiej łączących elementy zabawy, komunikacji i aktorstwa, autorka podręczników szkoleniowych. Podkreśla, że najważniejsza w tym zawodzie jest kreatywność oraz sugestywna sprzedaż.

Kontakt:
Susie Ross
Waiter Training
email:
susan@waiter-training.com
www.waiter-training.com



www.hotelinfo24.pl