W dniach 29-30 maja 2014 roku w Truskawcu na Ukrainie w Hotelu Mirotel Resort odbyło się II Spotkanie Zespołu Projektowego ds. strategii turystyki uzdrowiskowej po obu stronach granicy polsko-ukraińskiej – poinformował portal Gospodarka Podkarpacka.pl
Gospodarzem spotkania było ukraińskie uzdrowisko w Truskawcu, mieście położonym w odległości ok. 90 kilometrów od granicy ukraińsko-polskiej. Już w 1827 roku rozpoczęto tu wykorzystywanie źródeł wody do kąpieli mineralnych. Atutami uzdrowiska są: wyjątkowo czyste powietrze oraz ciepły, umiarkowany klimat o krótkiej łagodnej zimie i wiośnie, ciepłym lecie i długiej jesieni oraz woda mineralna o wyjątkowym składzie zwana „Naftusią”.
Prezentacji miasta, jednego z najbardziej znanych uzdrowisk na Ukrainie, dokonał Jurij Jaworski. ##
Główna jednak część spotkania przeznaczona została na warsztaty prowadzone przez Michała Basińskiego, eksperta ds. kreowania marki uzdrowisk karpackich. Na spotkaniu określono cele strategiczne i operacyjne do przygotowywanej strategii uzdrowiskowej oraz zdefiniowano produkt turystyki uzdrowiskowej dla marki turystycznej Carpathia.
Projekt pn. „Strategia rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2007-2013.
Źródło: Gospodarka Podkarpacka.pl – 03.06.2014
|