Accor reaktywuje sieć Pullman

2007-08-30, 10:14:53

Ponad dwukrotny wzrost zysku netto po sześciu miesiącach, nowy program skupu własnych akcji, a także reaktywacja sieci 4-gwiazdkowych hoteli - te informacje francuskiej sieci hotelarsko-usługowej Accor wywindowały cenę jej akcji w Paryżu o 3,57 proc., do 62,35 euro.

- Wyniki są doskonałe we wszystkich sektorach - przyznał szef sieci Gilles Péllisson. Spodziewa się też dobrej drugiej połowy roku. Zysk netto Accora skoczył po I półroczu aż o 147 proc., do 596 mln euro, obroty wzrosły o 8,8 proc., do 4,02 mld, a marża operacyjna o 1 pkt, do 27,3 proc. Accor ogłosił też nowy program skupu swych akcji z rynku za 500 mln euro (w 2006 r. przeprowadził taką operację w dwóch etapach, za 500 mln i 700 mln euro). Decyzja o wykupie akcji była możliwa dzięki podwyższeniu kapitału po zamianie na akcje obligacji przez fundusz Colony. W ramach rozdzielenia luksusowych i eleganckich marek hoteli, Accor reaktywuje pod koniec roku markę Pullman dla gości podróżujących służbowo. Nazwę zmieni 45 hoteli Sofitel lub Grand Mercure, które nie są dość luksusowe. Do 2015 r. ma ich być 300. Największy luksus zapewni 155 placówek Sofitel. Powstanie również nowa marka hoteli klasy ekonomicznej All Seasons - z 14 już istniejących różnych marek.

Źródło: Rzeczpospolita – 30.08.2007 r.



www.hotelinfo24.pl