Ekspansja Accora w Chinach wychodzi z miast do lokalizacji turystycznych

2014-06-08, 06:21:19

Accor wybuduje około jednej trzeciej ze swoich stu planowanych chińskich hoteli w miejscowościach turystycznych, ponieważ wzrost zamożności społeczeństwa prowadzi do wzrostu liczby turystów podróżujących w celach wypoczynkowych, natomiast nadpodaż miejsc noclegowych w miastach wpływa na spadek cen hotelowych pokoi.

Turystyka krajowa w Chinach rozwija się bardzo szybko, powiedział Michael Issenberg, prezes Accora na region Azji i Pacyfiku. Zjawisko to powoduje, że turystyczne lokalizacje są bardziej atrakcyjne niż wiele wysoko zurbanizowanych miejsc.

"Jeśli ludzie się bogacą, to naturalną konsekwencją tego stanu rzeczy jest chęć podróżowania," mówi Issenberg. "To jest bardzo duża zmiana. Jeszcze pięć lat temu, rynek hotelowy w Chinach zdominowany był przez miasta." ##

Największy europejski operator hotelowy otworzył już swoje obiekty przy stokach narciarskich w górach graniczących z Koreą Północną, plażowy kurort na wyspie Hainan i leśny obiekt w centralnej części kraju. Hotele te korzystać będą na dynamicznie rozwijających się krajowych wyjazdach turystycznych, które wzrosną o około 11 procent w latach od 2013, do 2018 roku, jak szacuje Euromonitor International.

Ekspansja krajowych i zagranicznych firm hotelowych w Chinach spowolniła zdolność niektórych operatorów hotelowych do podwyższania cen.

W InterContinental Hotels Group (IHG) przychody na sprzedany pokój w Chinach wzrosły tylko o 0,7 procent w stosunku do porównywalnego okresu sprzed roku.

Obłożenie hoteli na gęsto zaludnionym wschodzie Chin wyniosło w 2013 roku około 70 procent w ekonomicznych obiektach Accora na całym świecie i 68 procent w hotelach wysokiej i średniej klasy, wynika z danych ujawnionych przez firmę.



www.hotelinfo24.pl