Orbis wspiera kampanię społeczną „Nie odwracaj wzroku!”

2014-06-22, 11:48:48

Grupa Hotelowa Orbis, jako odpowiedzialny lider polskiego rynku hotelarskiego, aktywnie wspiera i angażuje się w kampanię społeczną „Nie odwracaj wzroku !”.  Orbis, od kilku lat działa prewencyjnie na rzecz ochrony nieletnich, edukuje i zwiększa świadomość społeczeństwa, a także tworzy i realizuje dobre praktyki w hotelarstwie.
 
 „Ochrona dzieci stanowi jedno z naszych 21 zobowiązań programu Planet 21 na rzecz zrównoważonego rozwoju.  Jako największa sieć hotelowa w kraju, dajemy przykład w tworzeniu dobrych praktyk w hotelarstwie, które pomagają w zwalczaniu negatywnych zjawisk społecznych. Wspólnie z naszymi partnerami będziemy edukować i informować, aby zwiększać świadomość społeczeństwa i działać prewencyjnie na rzecz ochrony nieletnich.” – skomentował Laurent Picheral,  Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Orbis.

Od 17 czerwca w ramach kampanii, zgłoszenia niepokojących sytuacji można wysyłać przez polską stronę www.stopseksturystyce.fdn.pl. Nowy mechanizm opracowany przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Komendą Główną Policji, ma na celu zmobilizowanie społeczeństwa do reagowania na niepokojące sytuacje i stworzenie możliwości łatwiejszego informowania policji o przypadkach wykorzystywania seksualnego dzieci w kontekście podróży i turystyki. ##

W 16 krajach realizujących akcję, powstają internetowe platformy ds. zgłaszania przypadków komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci. Dzięki inicjatywie międzynarodowej sieci organizacji pozarządowych ECPAT przy wsparciu Europolu i Interpolu, opracowano międzynarodową platformę www.reportchildsextourism.eu.

Policja w Polsce co roku identyfikuje ponad 5 000 dzieci poniżej 15 r.ż., pokrzywdzonych przestępstwem wykorzystywania seksualnego (art. 200 Kodeksu Karnego) i kilkadziesiąt do kilkuset przypadków małoletnich wykorzystywanych w prostytucji. Wiele przypadków pozostaje niezidentyfikowanych, co podkreśla nadinsp. Marek Działoszyński, Komendant Główny Policji: - Każdego roku docieramy do setek, a nawet tysięcy krzywdzonych dzieci i pomagamy im. Ile jest jeszcze takich przypadków, o których nikt nie wie – trudno oszacować. Jeżeli do działań zaangażujemy wiele podmiotów, z pewnością przypadków wykorzystywania seksualnego dzieci będzie znacznie mniej, a skuteczność walki z tego rodzaju przestępczością większa.

W Polsce kampanię wspierają, m.in. Komenda Główna Policji, Komenda Główna Straży Granicznej, Sabre i Grupa Hotelowa Orbis. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministra Spraw Wewnętrznych, Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11 600 pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce i 4 w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
 
Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.
 
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
 
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Orbis.pl – 17.06.2014
 


www.hotelinfo24.pl