Tradycyjny PR wciąż napędza rezerwacje

2014-07-13, 06:43:50

Media społecznościowe być może zmieniły zasady gry marketingowej, ale nie wolno zapominać o tradycyjnych kampaniach public relations.

Media społecznościowe, strony publikujące oceny gości i internetowe biura podróży zmieniły hotelowy marketing, całkowicie rewolucjonizując sposób, w jaki operatorzy komunikują się ze swoimi klientami, ale tradycyjnego public relations w żadnym razie nie wolno zaniechać. Przeciwnie, staje się ono dla wielu hotelarzy coraz bardziej istotnym sposobem przedstawiania unikatowych cech swoich obiektów, zachęcając w ten sposób do rezerwacji bezpośredniej.
 
"Obecnie wokół mediów społecznościowych narobiło się w branży dużo szumu, i duża liczba hoteli inwestuje znaczne środki w tym obszarze", powiedziała Katrina Jones, wiceprezes ds. komunikacji korporacyjnej, EMEA, w Hilton Worldwide Holdings. ##
 
Hilton jednakże nadal korzysta z bardziej tradycyjnych metod docierania do gości i zachęcania do rezerwacji swoich pokoi.

"Tradycyjny PR pozostaje ważną częścią hotelowej działalności medialnej, przy czym ważne jest zagwarantowanie udanej współpracy w zakresie tradycyjnych sposobów komunikowania i zaangażowania w media społecznościowe, aby osiągnąć sukces i zakładane cele," dodaje Jones.
 
Ulrike Birner, wiceprezes ds. komunikacji, EAME, w grupie Starwood Hotels & Resorts Worldwide, która zarejestrowała prawie 3 mln kontaktów ze swoimi gośćmi na forach mediów społecznościowych w samym tylko roku 2012 roku, prezentuje podobny sentyment do tradycyjnego PR.
 
"Wartość informacji prasowych – czy to tradycyjnie drukowanych artykułów, czy w formie komunikatów internetowych forum, czy blogu nie jest do przecenienia i jest dla nas nadal bardzo ważna. Upatrujemy ogromną wartość w przedstawianiu naszych komunikatów w formie artykułów pisanych przez autorów specjalizujących się w turystyce, biznesie, stylu życia, urodzie, handlu, czy gastronomii. "

Podobnie sprawy się mają w Best Western na terenie Wielkiej Brytanii.

"Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w bezpośrednim inspirowaniu naszych klientów, ale wsparcie i wartość pracy podnoszącej naszą reputację ze stosunkowo niewielką grupą kluczowych liderów funkcjonujących w tradycyjnych mediach jest wciąż dla nas naprawdę ważna," powiedziała Kate Auld, szef komunikacji w sieci Best Western GB.
 


www.hotelinfo24.pl