Waga okazji i talonów rabatowych w hotelowych strategiach marketingowych

2013-04-13, 23:09:04

Jeśli pracujesz w hotelowym dziale marketingu, jesteś odpowiedzialny za pozyskiwanie nowych gości. Aby to robić skutecznie trzeba reklamować się w sposób o wiele bardziej pomysłowy niż ktokolwiek inny w branży. Tradycyjne metody przyciągania uwagi potencjalnych gości nie zawsze mogą być najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu w nowoczesnej, technologicznej erze, w której przyszło nam funkcjonować. Chcesz z pewnością, aby klientela zainteresowała się twoim hotelem i zdecydowała się na pobyt w nim. Istotne znaczenie okazji i talonów rabatowych w przyciąganiu gości nie może być przecenione. Istnieje sześć sposobów, aby to osiągnąć.

1. Przyciągaj dzieci
Chociaż oczywiście to dorośli płacą rachunki, jednakże szczęście dzieci odgrywa ważną rolę w podejmowaniu przez nich decyzji. Zakwaterowanie w hotelu powinno zaspokajać potrzeby najmłodszych gości. Można również zaoferować połowę stawki za pobyt dziecka w hotelu.##

2. Przyciągaj kupujących
Po długim dniu spędzonym na konwencjach i spotkaniach, goście chcą się na przykład zrelaksować w lokalnym sklepie odzieżowym. Zaproponuj bezpłatny transport do pobliskiego centrum handlowego. Centra te również docenią taką pomoc marketingową i będzie można zawrzeć z nimi jakiegoś rodzaju porozumienia o współpracy.

3. Zezwalaj na pobyt ze zwierzętami domowymi

Wiele hoteli jest zaniepokojonych uszkodzeniami mebli i dywanów, powodowanych przez zwierzątka domowe, ale w niektórych przypadkach korzyści mogą być wyższe niż koszty. Zwierzęta traktowane są w wielu wypadkach, jak członkowie rodzin. Ogłoś publicznie, że szanujesz zarówno zwykłych członków rodzin, jak i zwierzęta domowe, które zgodnie z ich życzeniem mają taki sam status. Zwierzęta domowe nie tylko są członkami rodzin, ale często wpływają na zwiększanie liczby rezerwacji dokonywanych przez gości w hotelu. Zwłaszcza jeśli zaoferujesz połowę stawki za takie rezerwacje.

4. Okazje związane z parkami rozrywki
Jeśli twój obiekt znajduje się w odległości godziny jazdy od jakiegokolwiek rodzaju parków rozrywki, zaoferuj darmowy wahadłowy transport do nich dla swoich hotelowych gości. Upewnij się, aby goście mogli skorzystać z ulgowych biletów wstępu do takich parków. Jeśli tak zrobisz to prawdopodobnie goście powrócą do ciebie w przyszłym roku.

5. Talony, talony, talony
Idealną marchewką dla potencjalnych gości są talony rabatowe. Talony do pizzerii, kina, na imprezy sportowe, itp. Kiedy zareklamujesz jakąś instytucję znajdującą się w pobliżu twojego hotelu, to goście zapewne docenią to, że będą mogli skorzystać z ich ofert po zniżkowych cenach.

6. Następny pobyt
Czas na przekonywanie gości do powtórnego pobytu w hotelu zaczyna się jeszcze przed zakończeniem ich aktualnych odwiedzin w hotelu. Proces ten może przybierać różne formy, od rabatów udzielanych na następny pobyt, poprzez pozytywne podejście pracowników odbierających opinie gości o ich teraźniejszym pobycie, po system zarządzania relacjami z klientem inicjujący działania kontynuacyjne przypominające gościom o hotelu w okresie między pobytami.

Przyciąganie dzieci, osób robiących zakupy i podróżujących ze swoimi domowymi zwierzątkami jest subtelnym, bezpiecznym i legalnym sposobem pozyskiwania biznesu. Staromodny sposób przyciągania gości telewizorami w pokojach i czystymi łóżkami nie załatwia już sprawy. Wyobraźnia i innowacja są dziś odpowiednimi narzędziami, do przyciągnięcia klientów. Nie bądź taki, jak wszyscy. Nie bądź taki, jak inni. Bądź oryginalny. Bądź nad wyraz zwyczajnym, a nawet nadzwyczajnym. Identyczność skutkuje jedynie pustymi pokojami.

Nie bój się eksperymentować i staraj się działać instynktownie, stosownie do sytuacji. Kiedy gość ma problem, porusz niebo i ziemię, aby go rozwiązać. I oczywiście zapłać za taksówkę na lotnisko. Będziesz mile zaskoczony tym, jak wielu gości do ciebie powróci, kiedy przyłożysz się do nadzwyczajnego traktowania wszystkich obecnych i potencjalnych gości. A to, oznacza zyski! I tak się w to gra.

Jason Harter



www.hotelinfo24.pl