Najnowsze wiadomości z Accor-u strategicznego partnera Grupy Hotelowej Orbis

2014-07-23, 12:34:45

ibis partnerem turnieju plażowej piłki ręcznej

Trzy warszawskie hotele ibis – ibis Warszawa Ostrobramska, ibis budget Warszawa Centrum oraz ibis budget Warszawa Reduta objęły tytuł partnera rozegranego w dniach 18-20 lipca br. pierwszego turnieju plażowej piłki ręcznej PGNiG Polish Beach Handball Tour 2014. Zawody zorganizowano na miejskiej plaży w Warszawie tuż przy Moście Poniatowskiego. W finałach wśród mężczyzn wygrał zespół BHT Petra Płock pokonując w zaciętym meczu hiszpańską drużynę CBMP Ciudad de Málaga. Natomiast najlepszą kobiecą drużyną okazała się BHT Piotrkowianin Piotrków Trybunalski, która zwyciężyła z holenderskim Paksoft Camelot.

ibis budget Kraków Bronowice laureatem TOPHOTEL
 
Już po raz szósty wybrano najlepsze polskie obiekty w konkursie TOPHOTEL. Na liście nominowanych znalazły się hotele, które zdobyły najwyższą ocenę złożoną z dwóch elementów: oceny w serwisie HOTELE.PL oraz na podstawie opinii przedsiębiorstw korzystających z obsługi Netmedia Business Travel. Podczas uroczystej gali TOPHOTEL laureatem w kategorii ECONOMY został hotel ibis budget Kraków Bronowice. Ponadto nominację otrzymało pięć innych obiektów Grupy Hotelowej Orbis: ##

•    Novotel Gdańsk Marina (SEA),
•    Mercure Karpacz Resort (MOUNTAINS),
•    Novotel Warszawa Centrum (BUSINESS),
•    Mercure Mrongovia Resort & Spa (KIDS),
•    Mercure Toruń Centrum (WEEKEND).

Konkurs „Take off!” rozstrzygnięty
 
Accor, światowy lider w branży hotelarskiej zaprezentował wyniki konkursu Take off! O główną nagrodę walczyło 500 studentów z 68 uniwersytetów, szkół biznesowych oraz hotelarskich. Ich zadaniem było stworzenie mobilnego serwisu, który mógłby wprowadzić zmiany w usługach hotelarskich i obsłudze klienta.

Zwycięzcą została drużyna z Vatel International Business School w Tajlandii. Trójka studentów, Nakorn Sirinuntananon, Rudeerus Apinuntano i Pitchaya Mepattana, zaprojektowała aplikację, która może zostać wykorzystana w każdym z hoteli Accor. Dzięki niej goście mogą wypoczywać i kontrolować wszystko za pomocą smartphona np. dokonać dowolnego zamówienia lub zorganizować wycieczkę po mieście.

Konkurs ma związek z cyfrową transformacją Accor i odzwierciedla cele i ambicje firmy – takie jak stymulowanie kreatywności uczniów w rozwiązywaniu trudnych zagadnień hotelarskich, a także odkrywanie młodych talentów, które będą w przyszłości wspierać rozwój Grupy na świecie.

Była to już trzecia edycja konkursu. Pierwsza odbyła się we Francji – zgłoszono wówczas 80 projektów z 15 europejskich szkół. Tematem przewodnim był zrównoważony rozwój w branży hotelarskiej. Drugą organizował oddział HR w regionie azjatyckiego Pacyfiku. W konkursie wzięło udział 40 szkół z ponad 10 państw – głównie z Azji. Ich zadaniem było wyobrażenie sobie marki Novotel w 2020 roku.

Accor wyemitował obligacje wieczyste warte 900 mln euro

Grupa Accor z powodzeniem wyemitowała wieczyste obligacje hybrydowe wyceniane na 900 mln euro. Papiery wartościowe nie mają daty ważności, ale będzie można je spieniężyć dopiero po 30 czerwca 2020 roku. Wówczas zysk z ich zakupu wyniesie 4,125%.

Portfel zamówień wynosił około 5 miliardów euro, co świadczyło o zaufaniu inwestorów oraz wiarygodności kredytowej Grupy. Wynik ten zwiększa możliwości Accor w rozwijaniu strategii firmy.    

Barclays, BNP Paribas i Citi będą globalnymi koordynatorami oraz doradcami strukturalnymi, natomiast Bank of America Merrill Lynch, Bank of Tokyo Mitsubishi, Banca IMI Barclays, BNP Paribas, Citi, HSBC, Santander GBM, SG CIB i UBS współkierującymi emisją obligacji oraz prowadzącymi Księgę Popytu.

Grupa Accor podała wyniki pierwszego półrocza

W pierwszej połowie roku Grupa Accor uzyskała korzystne wyniki osiągając przychód w wysokości 2.593 mln €. HotelInvest (właściciel hoteli i inwestor) zanotował wzrost przychodów w ujęciu like-for-like  do poziomu 2.286 mln € (1,6%), zaś HotelServices (operator hoteli i franczyzodawca) do 582 mln € (5,7%). Wyraźna poprawa wyników została odnotowana w obu Amerykach (10,8%), w regionie Morza Śródziemnego, Bliskiego Wschodu i Afryki (10,1%) oraz Europie Wschodniej, Środkowej i Północnej (5,0%). W pierwszym półroczu Grupa Accor otworzyła 92 hotele (12 284 pokoje), z czego prawie 90% nowych inwestycji zostało zrealizowanych w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę.

***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11 600 pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

 
Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Public Dialog.pl – 22.07.2014
 


www.hotelinfo24.pl