Turyści zostawili miliony na Pomorzu w trakcie Red Bull Air Race

2014-08-20, 14:00:46

Komercyjnym sukcesem zakończył się zorganizowany w ostatni weekend lipca 2014 roku w Gdyni, pokaz lotniczy Red Bull Air Race. Bardzo duże zainteresowanie widzów spowodowało wymierne korzyści dla pomorskich przedsiębiorców branży turystycznej, a w szczególności restauracji i hoteli – konstatuje Biznes Pomorski.com.pl

W ciągu trzech dni trwania imprezy teren pokazu odwiedziło aż 855 tysięcy osób. Taka armia ludzi potrzebowała więc wielkiej ilości miejsc w hotelach, hostelach, pensjonatach i kwaterach prywatnych. Z uwagi na skalę przedsięwzięcia zajęte były nie tylko obiekty hotelarskie w Gdyni, ale w całym Trójmieście.

O obłożeniu miejscowych hoteli świadczą wypowiedzi wielu przedstawicieli tych obiektów. - Nasz hotel ma 38 pokoi. Wszystkie były w tym czasie zajęte – mówi Tomasz Tatara, kierownik recepcji gdyńskiego hotelu Różany Gaj. - Miejsc u nas nie było już na 3 miesiące przed imprezą. Mimo to, przez ostatni miesiąc, codziennie odbieraliśmy kilkadziesiąt telefonów z zapytaniami o pokoje w tym terminie – twierdzi Marta Korowańczyk, recepcjonistka w Och! Hostel przy ul. Świętojańskiej. ##

Myślę, że cała branża hotelarska może być zadowolona, a takich imprez powinno być więcej. Cały nasz hotel był zajęty, a wśród gości były osoby, które przyjechały specjalnie na Red Bull Air Race – mówi Marzena Szawarska-Niczko, dyrektor operacyjny hotelu Rezydent w Sopocie. Podobnie było w Rumi. – Nocowała u nas większość pilotów, ale dopisali też inni goście. Im bliżej imprezy tym więcej było zapytań o nocleg, ale niestety trzeba było zawiesić przyjmowanie rezerwacji. Wielki szacunek dla Gdyni za zorganizowanie zawodów – powiedziała Beata Orzelska, dyrektor marketingu hotelu Faltom Rumia.

Bardzo zadowoleni są też restauratorzy, którzy zarejestrowali zdecydowanie większe obroty w dniach trwania imprezy. Ruch był tak duży, że po zakończeniu pokazów niektóre restauracje zmuszone były do uzupełnienia zapasów.

Z większych obrotów cieszyli się również kupcy, ale także placówki muzealne, jak np. Muzeum Miasta Gdyni, Dar Pomorza, ORP Błyskawica czy Centrum Nauki Experyment.


Źródło: Biznes Pomorski.com.pl – 14.08.2014; UM Gdynia



www.hotelinfo24.pl