Smaczne jedzenie i komunikacja ze światem - najważniejsze potrzeby hotelowych gości

2013-08-28, 20:31:22

Jak wynika z raportu opublikowanego przez Grupę Hotelową Orbis „Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi”, dobre jedzenie i WiFi to podstawowe potrzeby jakie wskazują podróżujący, które są dla nich najważniejsze podczas pobytu w hotelu. Orbis od wielu lat wzmacnia wszystkie swoje marki właśnie w tych dwóch obszarach.

Grupa Hotelowa Orbis przeprowadziła pierwsze w Polsce, ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Raport z nich został zaprezentowany 12 czerwca br. podczas Business Mixera zorganizowanego w hotelu Novotel Warszawa Centrum. Badanie miało charakter reprezentatywny i jakościowy. Wzięło w nim udział 300 respondentów (N=300), z czego 60% stanowiły osoby podróżujące, 40% osoby organizujące podróże.

Smaczne, domowe jedzenie

Wśród szeregu zagadnień związanych z podróżowaniem, badano również potrzeby związane z oferowanymi przez hotel usługami. W hierarchii potrzeb gości najwięcej, bo aż 61% respondentów wskazało lokalizację i otoczenie hotelu. Na drugim miejscu znalazło się smaczne jedzenie, „domowe śniadania”, które zadeklarowała połowa respondentów. Hotele marek należących do grupy Accor poświęcają dużo uwagi przygotowaniu oferty wartościowych i smacznych śniadań. Na przykład marka Mercure postawiła na wolność w wyborze, podczas komponowania śniadań przez gości.

„Formą tego śniadania jest bufet. Gość może wybrać i skomponować śniadanie według własnego uznania przechodząc pomiędzy stacjami. Mercure wyznaczył dla tego celu 5 sekcji specjalnych i każda z nich ma dostęp do regionalnych specjałów: pieczywo, napoje zimne, sekcja nabiału połączona z regionalnymi przysmakami typu wędzone sery, wędliny z różnymi dodatkami oraz specjały na gorąco. Wchodząc do każdej sekcji klient musi mieć w swoim pobliżu wszystko czego będzie potrzebował, dlatego przy pieczywie znajdziemy masło i różne smarowidła, a przy wędlinach inne smaczne dodatki”- powiedział Paweł Anders, Dyrektor Projektu WineStone.

Natomiast w hotelach Novotel w menu restauracji znalazły się zdrowe, zbilansowane posiłki przyrządzone z ekologicznych i lokalnych produktów. W karcie menu znajdują się oznaczenia „ECO” (ekologiczne) oraz „In Balance by Novotel” (zbilansowane), informujące o rodzaju potrawy. Wszystkie produkty serwowane podczas śniadań, mają odpowiednie oznaczenia dotyczące kaloryczności. Przygotowano również nowe menu przerw kawowych. Serwowane są one w 5 odsłonach: Przerwa Bio, Oczyszczająca, Owocowa, Energetyzująca i Regionalna.

Jak pokazują wyniki badania przedstawione w raporcie „Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi”, w czasie delegacji goście oczekują w hotelu domowej atmosfery
i dobrego jedzenia. Na pozytywne skojarzenia z daną marką wpływa najbardziej smaczne i świeże jedzenie, co zadeklarowało 69% respondentów.

„Gość musi poczuć się u nas jak w domu. Dlatego podczas śniadań chociażby sekcja z pieczywem odgrywa ogromną rolę. Dobre, świeże, pachnące pieczywo kojarzy się nam najczęściej z porankiem. Dlatego w hotelach Mercure znajduje się ogromny jego wybór począwszy od różnego rodzaju wypieków własnych poprzez pieczywo tradycyjne, francuskie jak bagietka, croissanty, polskie specjały np. chleb żytni pieczony na zakwasie z dodatkiem ziaren, które jeszcze poprawiają wartość odżywczą pieczywa - podsumował Paweł Anders.

W kontakcie ze światem

W opublikowanym raporcie 49% badanych wskazało, że podczas pobytu w hotelu najważniejszy jest dla nich dostęp do Internetu WiFi. W hotelach należących do Grupy Orbis, we wszystkich pokojach, goście mogą korzystać z sieci WiFi.

„Istnieją dwa poziomy dostępu do Internetu w naszych hotelach: podstawowy i premium. W hotelach ekonomicznych prędkość podstawowa wynosi 1 Mb/s, a premium – 2Mb/s. W hotelach wyższej kategorii podstawowa prędkość wynosi również 1 Mb/s, natomiast dostęp premium to 6 lub 8 Mb/s. Z łącza kablowego goście mogą korzystać w salach konferencyjnych. Oferujemy dodatkowe usługi jak np. sieć WiFi dedykowaną dla danej imprezy, z gwarantowaną wyższą prędkością, szerszym pasmem i z publicznym adresem IP. Planujemy jeszcze w tym roku uruchomić pilotażowo w kilku hotelach łącza 100Mb/s i 200 Mb/s, przez co będziemy mogli oferować naszym gościom zdecydowanie większe możliwości transferu danych. A od przyszłego roku te prędkości będą oferowały wszystkie nasze hotele” – powiedział Grzegorz Kotowicz odpowiedzialny za sieci i bezpieczeństwo IT w Orbis SA.

Źródło: Public Dialog


www.hotelinfo24.pl