Orbis S.A. otrzymał ofertę przejęcia sieci hoteli Accor w Europie Środkowej

2014-10-21, 20:21:56

Orbis S.A., największa sieć hoteli w Polsce, otrzymała od Accor, swojego partnera strategicznego, ofertę przejęcia sieci 46 hoteli w Europie Środkowej. Przedmiotem oferty są również nowe warunki umowy licencyjnej dotyczącej całego regionu Europy Środkowej. Po ewentualnej transakcji Orbis byłby wyłącznym licencjodawcą marek Accoru w regionie. Zaproponowana w ofercie cena wynosi 142,3 mln euro.

Zgodnie z ofertą Orbis mógłby przejąć spółki zależne Accor na Węgrzech (spółka zależna zarządzająca także hotelami w Macedonii, Słowacji i Bułgarii), w Czechach, Rumunii i Polsce (Muranowska Sp. z o.o. oraz Hotek Polska Sp. z o.o.). Sieć 46 hoteli składa się z 11 własnych (1.974 pokoje), 17 w dzierżawie (3.573 pokoje), 11 działających na podstawie umowy o zarządzanie (1.685 pokoi) oraz 7 we franczyzie (821 pokoi). Wszystkie hotele działają pod markami Accor: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 76% hoteli jest zlokalizowanych w stolicach ww. państw. Spółki zależne w Polsce posiadają dwa hotele, które Grupa Orbis do tej pory prowadziła na zasadzie umowy o zarządzanie: ibis Warsaw Old Town i Sofitel Wrocław Old Town. Większość obiektów prowadzi działalność, natomiast 8 to hotele planowane, z których 3 będą zarządzane, a 5 będzie przedmiotem franczyzy. Oferta przewiduje wyłączność na negocjacje Orbisu z Accorem do końca listopada 2014 roku. ##

- Już od pewnego czasu analizowaliśmy możliwości rozwoju Grupy Orbis poprzez akwizycje. Co istotne, jesteśmy obecni w wielu kluczowych miastach Polski, a biznesowy segment rynku, na którym działamy, jest już w dużej mierze nasycony. Dlatego propozycja przejęcia hoteli w tych krajach wpisuje się w naszą strategię i ewentualna transakcja byłaby dla nas szansą na bardziej dynamiczny wzrost. Wiele z tych hoteli mieści się w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach, takich jak Budapeszt czy Praga – powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbisu.

Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Grupa skupia się na ekspansji poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę oraz na inwestycjach w hotele własne.

Obecnie w strukturze Grupy Orbis funkcjonuje 68 hoteli (w tym 52 własne, 1 w dzierżawie, 3 w zarządzaniu oraz 12 franczyzowych), które zlokalizowane są w 32 dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce, na Litwie oraz na Łotwie.

- Mamy już doświadczenie w przejęciu od Accoru hoteli należących do spółki Hekon w 2003 roku, zakończone pełnym sukcesem. Posiadamy również licencję na prowadzenie operacji pod markami należącymi do Accor na terenie Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. W przypadku przejęcia hoteli w kolejnych 6 krajach odnotowalibyśmy skokowy wzrost biznesu – zarządzalibyśmy w sumie ponad 110 hotelami i umocnilibyśmy naszą pozycję największej sieci hotelowej w Europie Środkowej – powiedział Ireneusz Węgłowski, Wiceprezes Zarządu Orbisu.

W najbliższych tygodniach Orbis będzie analizował otrzymaną ofertę, zleci przeprowadzenie wyceny aktywów przez niezależnych doradców zewnętrznych oraz będzie prowadził rozmowy z Accor. Następnie Zarząd przedstawi Radzie Nadzorczej Orbis do zaakceptowania wniosek dotyczący przyjęcia bądź odrzucenia oferty.

***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 12 000 pokoi w 63 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 5 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.  

Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
 
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Accor.com – 21.10.2014
 


www.hotelinfo24.pl