Polski finalista Belvedere International Cocktail Competition 2007

2007-09-24, 09:39:35

17 września w warszawskim klubie Foksal 19 odbyły się polskie eliminacje do Belvedere International Cocktail Competition 2007 – pierwszych, barmańskich mistrzostw świata Belvedere, których motywem przewodnim były Luxury Cocktails. W konkursie wzięło udział 30 uczestników – najlepszych barmanów i barmanek z całej Polski, którzy walczyli o awans do Wielkiego Finału w Londynie.

Zorganizowany po raz pierwszy w Polsce konkurs Belvedere International Cocktail Competiton okazał się dla uczestników wielkim wyzwaniem. Kategoria Luxury Cocktail sprawiła wszystkim niemałe problemy. – Zadanie nie jest proste – mówił Ryszard Berent Prezydent Polskiego Stowarzyszenia Barmanów, prowadzący imprezę – Do tej pory nikt nie odważył się zorganizować podobnego konkursu. Luxury Cocktail to sprawdzian nie tylko dla umiejętności barmańskich, ale przede wszystkim odzwierciedlenie niecodziennej innowacyjności i odwagi w dobieraniu składników komponowanego koktajlu. – dodaje.

Belvedere to przede wszystkim marka premium, o czym świadczy przynależność do grupy najbardziej prestiżowych produktów – Dom Perignon, Hennessy, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Dior, Kenzo, Chopard. To także marka wizjonerska - pierwsza na świecie wódka ekskluzywna. Te dwie cechy sprawiają, że Belvedere kreuje nowe trendy w świecie koktajli, a także wychodzi naprzeciw konsumentom, którzy poszukują nowych, zaskakujących kompozycji.

Podczas zawodów oceniano wiele elementów, m.in. fantazyjność udekorowania, ekskluzywność i niebanalność użytych składników, trafność nazwy, aromat i oczywiście smak. Każdy z uczestników miał do przygotowania dwa rodzaje koktajli: short i long drink. Jednak tylko kilka z nich wyróżniała oryginalność. Składniki takie, jak liście bazylii purpurowej, sok z aloesu, esencja z kwiatu głogu czy też rozmaryn są rzeczywiście unikalne, stosowane przez polskich barmanów niezwykle rzadko.

Umiejętności wszystkich barmanów oceniali profesjonalni sędziowie techniczni oraz jawnie głosujące jury degustacyjne, w którego składzie zasiedli członkowie Stowarzyszenia Barmanów Polskich, przedstawiciele koncernu LVMH, właściciela marki Belvedere, oraz dziennikarze i Celebrities m.in. Tomasz Prange-Barczyński i Kevin Aiston.

Zwycięzcą okazał się Dawid Bujar z klubu Awangarda w Tychach. Jego short drink Paradise Lost i long drink Lost Island, zdobyły najwięcej punktów i uznanie obu komisji. Połączenie m.in. soku z passiflory, mleka kokosowego, Grand Marnier oraz oczywiście ekskluzywnej wódki Belvedere okazało się najbardziej trafnym wyborem.

Polski finalista weźmie udział w Wielkim Finale w Londynie, gdzie swoje umiejętności sprawdzą barmani z całego świata.

Na wyróżnienie zasłużyły koktajle Unique, Aga’ve oraz Dr Blacberry. Ich autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kompozycja była odpowiednio wyważona, dobrane składniki najlepszej jakości, a dekoracja pełna klasy i stylu. Ułożona, na brzegu jednego z kieliszków, ostryga była istnym popisem kunsztu sztuki barmańskiej.

Finał Belvedere International Cocktail Competition rozpocznie się od wizyty finalistów w Polsce - kraju pochodzenia wódki Belvedere. Wszyscy uczestnicy odwiedzą widniejący na butelce Pałac Belweder w Warszawie, a także Polmos Żyrardów, gdzie Mistrzowie Destylarni tworzą Belvedere ze Złotego Dańkowskiego Żyta, rosnącego tylko na Mazowszu.

Następnie wszyscy polecą do Londynu, gdzie czekają na nich cztery nietypowe zadania, które sprawdzą ich kreatywność, innowacyjność, pracę w zespole oraz umiejętność tworzenia koktajli w taki sposób, aby podkreślały smak określonych potraw. 

Pierwsze zadanie - Classic Cocktail Masterclass - oceniać będzie Peter Dorrelli Ex President Brytyjskiego Stowarzyszenia Barmanów, mistrz komponowania drinków, który przeszło 30 lat zgłębia tajniki tej sztuki. W tej kategorii, barmani będą prezentować pierwszy z konkursowych koktajli tzw. „Koktajl Klasyczny”.

Drugim wyzwaniem będzie Modern Mixology Masterclass, które poprowadzi Master Blender i twórca macerowanych wódek Belvedere - Elie Arnaud Denoix. Każdy z uczestników dostanie 30£ na zakupy swoich własnych składników w słynnym londyńskim sklepie Selfridges. Barmani będą mieli 30 minut na przygotowanie i 5 minut na prezentację koktajlu. W skład jury wejdą Claire Smith – Belvedere Vodka Ambassador oraz sam Elie Arnaud.

Trzecia część – odbędzie się w jednym z najbardziej charakterystycznych punktów Londynu, The London Eye. W trakcie jednego okrążenia barmani, w parach , będą przygotowywać Long Drink i Martini Drink. Jury oceni ich kreatywność oraz pracę w grupie.

Ostatni etap to wyzwanie gastronomiczne. Uczestnicy zostaną wysłani do najlepszych londyńskich restauracji, w których pod okiem szefów kuchni nauczą się techniki łączenia  wykwintnych potraw i koktajli. Następnie wspólnie zaprezentują swoje pomysły przed jury. Oceniana będzie innowacyjność wykorzystanie niestandardowych składników, sposób przygotowania oraz oczywiście  doskonałość całej kompozycji.

Nagrodą dla zwycięzcy jest „Craft of the Cocktail”, 3 dniowy pobyt w Londynie lub Nowym Jorku dla dwóch osób, obejmujący 2 wieczory w klubach z Belvedere, voucher o wartości 1000£ na zakupy w butikach Louis Vuitton, a także wyjątkowa butelka Belvedere zaprojektowana specjalnie przez Nataszę Law.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 21.09.2007 r.



www.hotelinfo24.pl